Landeplagen Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Sjekk lenger ned please.... Endret 7. juni 2006 av GameMaker Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Korteste kjørerute: 1237.6 km Eller mente du luftlinje? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Ja luftlinje, helst. Dessuten trenger jeg tips til flere "oppgaver" jeg kan komme opp med. "Skal" fly fra Oslo til London. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg vedder på at ingen kan finne ut hvor langt det er mellom Oslo og London! (Husk utregning! ) (Matte-muntlig eksamen) 6251667[/snapback] Der tar du feil Hvis du tegner opp en vinkelrett trekant mellom oslo, london og et annet punkt i nærheten av oslo du vet avstanden til, kan du bruke pytagoras læresetning til å beregne avstanden :-) Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 For oss som har 2'er i matte er det der litt for vanskelig... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 For oss som har 2'er i matte er det der litt for vanskelig... 6251764[/snapback] Du kan jo bruke passer og linjal også. :-) Vet du målestokken, så kan du jo bare gange det opp. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Ikke dumt.... Takk til deg, tålmodighet. :!: Jeg finner ikke kart med målestokk Endret 6. juni 2006 av GameMaker Lenke til kommentar
EDB Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Søk på internett, finner det garantert. Kom forøvrig opp i matte muntlig selv. Skal opp på torsdag. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Søk på internett, finner det garantert.Kom forøvrig opp i matte muntlig selv. Skal opp på torsdag. 6251865[/snapback] Søkte på google, fant masse kart. Men ikke med målestokk... Rart. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) oki, litt av spørsmålet blir jo i hvilke høyde man skal fly i da Man må også ha en presis definisjon på hvor oslo og london starter for å kunne sette start og sluttpunkt. Så, det står forresten ikke at det må regnes ut, bare at man skal finne avstanden EDIT: ahhem, det stod vist (Husk utregning) der ja.... Ta et tau og fest det i oslo, dra så til london og mål lengden på tauet. Send opp en satelitt som kan måle avstanden med laser, eller ring nasa og spør. Spør en annen lærer Sjekk med en flyeleder. De har slike fine luftkorridorkart med avstander hit og dit. Det er mange måter å finne ut hvor langt det er i luftlinje mellom oslo og london. Endret 6. juni 2006 av Mr-CEO Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 oki, litt av spørsmålet blir jo i hvilke høyde man skal fly i da Man må også ha en presis definisjon på hvor oslo og london starter for å kunne sette start og sluttpunkt. Så, det står forresten ikke at det må regnes ut, bare at man skal finne avstanden EDIT: ahhem, det stod vist (Husk utregning) der ja.... Ta et tau og fest det i oslo, dra så til london og mål lengden på tauet. Send opp en satelitt som kan måle avstanden med laser, eller ring nasa og spør. Spør en annen lærer Sjekk med en flyeleder. De har slike fine luftkorridorkart med avstander hit og dit. Det er mange måter å finne ut hvor langt det er i luftlinje mellom oslo og london. 6251883[/snapback] Jah. Men noen som gidder å vise? Luftlinje, utregning...? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Paint er din venn Vart dette riktig skal tru? Endret 6. juni 2006 av zeph Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Takk skal du ha. Den der går ikke i glemmeboken EDIT; Nytt spørsmål: Hvordan rekne ut fart\distanse\tid... Jeg er noob, ass. Endret 6. juni 2006 av GameMaker Lenke til kommentar
edds Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Paint er din venn Vart dette riktig skal tru? 6251901[/snapback] Men den andre avstanden (Oslo til det nye punktet du tegnet) er jo ikke oppgitt:) Lenke til kommentar
haarod Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Takk skal du ha. Den der går ikke i glemmeboken EDIT; Nytt spørsmål: Hvordan rekne ut fart\distanse\tid... Jeg er noob, ass. 6251923[/snapback] S=T*V T=S:V V=S:T S = Stretch (Strekning) T = Time (Tid) V = Velocity (Fart) Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Jeg har; 1158 km. Delt på 2 timer og 10 minutter. Blir det 1158:2.1 eller 1158:126.6? Det er så klart 1158:2.1 siden det heter kilometer i timen... Takk til Hkon Endret 6. juni 2006 av GameMaker Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 What was i thinking? Selvfølgelig. Takker. Jeg er så trøtt, skjønneru'. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Sorry for å bumpe. Men jeg trenger mer hjelp her. Kan noen finne ut hvor mye det koster å leie en bil fra 8. juni til 16 juni, i London? Fant det ikke ut selv. Har ikke guggle skillz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå