Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som fikk allergi....Igår?

asad

Anbefalte innlegg

Er det noe spesielt i lufta i disse dager, som kan forårsake allergi?

Da de for en mnd snakket om hvor ille pollen var merket jeg ingenting, men igår, da jeg stakk ut for å leke med nabokatta ( såå leken :) ) merket jeg det FORBANNA kløet i halsen/øra/øya. Ikke i stor grad, men jeg kjente det litt idag igså.

Pusen var dekket av et gult lag med et eller annet, og det er mulig jeg fikk rimelig store doser av det i ansiktet. Noen som har litt peil?

Ps

Jeg misunner dem som bare får tett/rennende nese. Da allergien min var på sitt verste for 1/2 år siden , klødde halsen så sykt at jeg holdt på å dø :S ( ikke akkuratt det da, men dere skjønner )

Jeg trodde at allergien min var helt borte, siden den kom først for 2 år siden, og da kan den jo forsvinne like fort, særlig fordi jeg har lagt om livsstilen litt. Men det virker som noe av den sitter igjen...

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den årstida her så har du både bjørkepollen, grasspollen og burot. Hurra, hei og hopp for allergikere.

Jeg er fortapt uten solbriller på varme sommerdager som denne, og jeg hopper og danser og PUSTER når det regner. :)

Er selv allergiker og var i 12-15 års alderen sterkt plaga av pollen i lufta. Øya mine pleide å se ut som dem hadde gått noen runder med Mike Tyson midtsommers. Vokste dette av meg med åra, er nå 27 og, som deg, lite plaga. Unntaket er når jeg blir eksponert for mye og intenst på en gang. Kan være det som har skjedd med deg og.

Lenke til kommentar
På den årstida her så har du både bjørkepollen, grasspollen og burot. Hurra, hei og hopp for allergikere.

Jeg er fortapt uten solbriller på varme sommerdager som denne, og jeg hopper og danser og PUSTER når det regner.  :)

Er selv allergiker og var i 12-15 års alderen sterkt plaga av pollen i lufta. Øya mine pleide å se ut som dem hadde gått noen runder med Mike Tyson midtsommers. Vokste dette av meg med åra, er nå 27 og, som deg, lite plaga. Unntaket er når jeg blir eksponert for mye og intenst på en gang. Kan være det som har skjedd med deg og.

6251773[/snapback]

Ligger noe i det der ja tror jeg.Får vel vente i noen dager og se, og hvertfall, holde meg unna katta når den er dekket av pollen.

Gurglemuffin og ftz. Allergi er noe skikkelig dritt, de som ikke har det fatter ikke hvor mye av sommeren ødelegges pga den. Selv har jeg aldri opplevd noen hevelser div steder, men kjenner noen som har det. :no:

Endret av asad
Lenke til kommentar
Jeg har kjent allergi både igår og idag.

Hater allergi.

6255968[/snapback]

kjent noe tidligere i år da, eller kom det bare pluselig igår?

6256296[/snapback]

Jeg har kjent masse tidligere i år også,men det kan være fordi jeg er allergisk mot katter.Og det er det mangen av hær.

Kjente det bare litt mer igår.

Endret av snoop dogg
Lenke til kommentar

Jeg tipper på at du reagerer på katten din:/

Uansett.. gå å sjekk deg hos legen:)

Edit: på grunn av det du sa her:

"men igår, da jeg stakk ut for å leke med nabokatta ( såå leken ) merket jeg det FORBANNA kløet i halsen/øra/øya. "

Endret av SpecialK
Lenke til kommentar

Et lite tips til de med allergi som har problemer med å ha åpne vinduer;

På apotek og lignende får man kjøpt et slags pollenfilter man fester på vinduet, som hindrer store deler av pollenet å komme inn.

Har tidligere hatt problemer med dette, men ikke merket noe til det siden jeg kjøpte dette, og har hatt vinduet åpent siden.. :)

Lenke til kommentar
Det er nok ikke katta, har vært rundt katter gankse mye uten noen allergisymptomer. Tipper det var de store mengdene av pollen som ga utslaget. Men takk for tipset.

6258409[/snapback]

En mann kan spise egg i førti år, for så å bli allergisk mot egg.

I rest my case.

Ønsker deg lykke til i allefall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...