stoffix Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 ang. tjuvkobling av PSU, så finnes det fine kabler for slikt tilgjengelig i dag Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det går jo ann og skru av pcen når man ikke bruker den da, og hvis du på død og liv skal ha en pc til bittorrent/mailserver/watever så bruker du ikke et hi-end grafikkkort til det. enda væree om du bruker to. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 før man får kjøpt seg to pc'er, så gjør man det jo. *eget prakteksempel* Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hvordan vil det da gå på for eksempel TG der man "bare" har 1A tilgjengelig per bruker? De får sette opp en egen gamerdel der man betaler for den ekstra strømmen, hehe Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 de blir rett og slett bare nødt til å øke det til 2A Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Er det så lett da? må vel ha mye nytt utstyr for å takle en fordobling av strømmengden. Grunnen til at de (ATI og nVidia) ikke fokuserer på det er vel at det ikke er noen store bedriftskunder for disse skjermkortene. På CPU'er og andre komponenter har man jo et stort krav om å holde effekten nede for serverbruk, men noe slikt finnes jo ikke for skjermkort. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 jeg anntar at mye av utstyret flyttes inn til anledningen, det blir da bare snakk om å flytte inn litt mere, og eller litt dyrere/bedre utstyr Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Appropos strømforskyning... Ser at Komplett har tatt inn/får inn Tagan 1100Watter for bare 3995,- Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg tar forbedret ytelse over strømforbruk anytime... Om PC'en min trenger en 800W PSU eller 500W PSU for å fungere er meg revnende likegyldig... Det kan jeg ikke si om lav FPS Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 og akkurat derfor er det at produsentene kan tillate seg dette, og jeg er enig med deg også. servere har eget utstyr. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Med de strømprisene vi har i dag, begynner PC'ene faktisk å koste en del å ha gående (24/7) 6255307[/snapback] De fleste hjem har idag termostatstyrt varme i huset. Av effekten en pc bruker idag går sikkert over 95% opp i varme og vil sånn sett kun øke ditt netto strømforbruk marginalt. I tillegg trekker den ikke "600W" hele tida, kun på maks belastning. Da sitter man sansynligvis og spiller eller noe sånt allikevel. Kostnaden går selvfølgelig i taket med mye dyrt utstyr, PSU og vifter så billig bli ikke moro uansett. Lenke til kommentar
Toddb Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Holder på å sende søknad til Plan og Byggningsetaten om bygging av et lite kjernekraftverk. Dette begynner å bli ganske villt... Kan ikke kjøre SLI / Crossfire med disse uten dedikert 600W strøm. Tror man vil se løsninger for å tjuvkoble 2 PSU'er, som er litt bedre en de moddene man har i dag. Med de strømprisene vi har i dag, begynner PC'ene faktisk å koste en del å ha gående (24/7) 6255307[/snapback] hvis pcen trekker 600w konstant året rundt koster dette ca 2500 hvis prisen er 50 øre pr kw/t , selfølgelig bruker pcen ikke så mye hele tiden men går fort penger i strømregning ja Endret 6. juni 2006 av Toddb Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Man har ikke en mannepc før man rapporterer strømforbruk i antall kW i stedet for W Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Ja, det er blitt ganske sprøtt. På nittallet hadde ikke de fleste skjermkort kjøling i det hele tatt. Først på slutten av nittitallet begynte det å komme små kjøleribber og en liten vifte på noen. Se på dagens skjermkort. 7900GTX. En diger klump som dekker hele kortet. Ser jo nesten ut som et digert romskip. Helt villt. 6255167[/snapback] Sånn har det alltid utvikla seg. på 8086 til 80486-tallet var det ikke kjøleribbe på prosessorene en gang. Først på de litt kjappere 486-ene kom det en bitteliten ribbe, og kanskje en liten vifte. Eneste det var kjølribber på var på transistorene i strømforsyninga. Selv i dag så er det ikke så veldig lenge siden det ble standard med kjølribber på minnet. (Spes på skjermkort). Snart får man vel svære kjøleløsninger selv på lydkortene. Hmm.. Jeg har faktisk et lydkort med kjøleribbe. Men det er pga. en 2x20W integrert forsterker-IC på kortet. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hei, har en Opteron 165 klokket til sånn cirka 2,4 Ghz, ASRock dual sata II hovedkort 2 gig ram, en stk harddisk 250 gig, 3stk vifter, et 7800 GTX skjermkort, en DVD-brenner koblet til en 430 watts Antec Neo strøforsyning. Dette oppsettet drar omlag 130 Watt ifølge strømmåleren jeg koblet til forrige uke. I 3D spretter forbruket opp til 200 Watt. I dvalemodus i windows XP drar dette 100 Watt. Gammelmaskina prøvde jeg også, og den dro også omtrent 120-130 Watt i windows i 2D. Overraskende lite syns jeg faktisk... forutsatt at måledingsen stemmer da. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg har også PC-ene kopla til en strømmåler. Fra idle til max-load (Prime95) øker effektforbruket med 120-140 watt. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 men disse målerne er ikke av de mest nøyaktige. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg har også PC-ene kopla til en strømmåler. Fra idle til max-load (Prime95) øker effektforbruket med 120-140 watt. 6256050[/snapback] Du må kjøre 3DMark 03 eller nyere for å få riktig. Prime 95 bruker ikke noe av skjermkortet. GPUen trenger litt hard 3D for å trekke bra med strøm. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 3D mark bruker ikke så mye av CPU Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 I 3D har jeg fyrt opp Oblivion og BF2. Får samma resultatet i begge spillene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå