Gå til innhold

Trøbbel med DV og Premiere Elements

Anbefalte innlegg

Av en eller annen lur grunn klarer jeg ikke å de-interlace en video jeg har tatt opp fra DV via firewire og inn på maskinen min. Samme hva jeg prøver på blir det interlace'a. Masse ekstra linjer altså. Har prøvd både frame hold og field options men like ille er det hver gang jeg rendrer. Er det noe jeg har loka med under capture eller er det en setting jeg ikke ser? Noen som kan? I preview vinduet er det helt fint og titler blir helt fine. Bare den rene videoen som blir dårlig. Bruker Premiere Elements, siste versjon.

:cry:

Carl

Endret av carli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Videoen du legg inn er alltid interlaced. Kor skal videoen til slutt (internett eller DVD) og korleis eksporterer du no? Om du eksporterer som DV AVI vil videoen vere interlaced, noko som ikkje passer veldig bra for visning på PC-skjermar.

Skal den til DVD kan du vel berre bruke Elements til å lage og brenne DVDen, då treng du ikkje tenkje på interlacing i det heile.

Skal den på nett bør du bruke Adobe Media Encoder (om den er med i Premiere Elements då, vil liggje under File --> Export i so fall). Velg ein høveleg mal for t.d. Windows Media. Vil du vere sikker på at det vert deinterlaced leiter du deg fram til Field Options e.l. i innstillingane for eksporten, og set den til No Fields /Progressive.

Lenke til kommentar
Videoen du legg inn er alltid interlaced. Kor skal videoen til slutt (internett eller DVD) og korleis eksporterer du no? Om du eksporterer som DV AVI vil videoen vere interlaced, noko som ikkje passer veldig bra for visning på PC-skjermar.

Skal den til DVD kan du vel berre bruke Elements til å lage og brenne DVDen, då treng du ikkje tenkje på interlacing i det heile.

Skal den på nett bør du bruke Adobe Media Encoder (om den er med i Premiere Elements då, vil liggje under File --> Export i so fall). Velg ein høveleg mal for t.d. Windows Media. Vil du vere sikker på at det vert deinterlaced leiter du deg fram til Field Options e.l. i innstillingane for eksporten, og set den til No Fields /Progressive.

6251837[/snapback]

Eksporterer med Export->Windows Media. Jeg har ingen Field Options eller Progressive i Advanced instillingene i Windows Media exportern...

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Eg hugsa litt feil, er ikkje det i Adobe Media Encoder i PPro heller, beklager det. Det einaste valet i høve til interlacing var ein boks der ein kunne hake av for Allow interlaced processing.

Merkeleg at det vert interlaced når du eksporterer med WM. Prøv å endre oppløysninga til 384*288, og pass på at det står på Square Pixels.

Lenke til kommentar
Merkeleg at det vert interlaced når du eksporterer med WM. Prøv å endre oppløysninga til 384*288, og pass på at det står på Square Pixels.

6256256[/snapback]

Ja det er sprøtt. Jeg får det ikke til uansett hva slags export options jeg prøver. Square Pixels eller ikke.

Når jeg åpner de rå DV capture avi filene som ligger i project folderen så er det helt perfekt med riktig interlacing.

Blarg. Jeg har hærja med innstillingene tett og kun fått to resultater. Enten er både titlene og videoen interlaced eller så er titlene fine men videoen interlaced.

JÆLP. :w00t:

Carl

Lenke til kommentar
Har samme problem i Pro, skjønner ingen ting.

6308976[/snapback]

Er det ingen som har et clue til oss? :)

Så på kompisen min sitt DV program (noname følger md kamera) og der var previewen interlaced men ikke resultatet. Er dette en clue?

Igjen: Jææælp. :):);)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...