Karlfk Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 SPENNINGSDELING: Spenningen vi tar ut , U2, ligger over R2. U2=(R2/(R1*R2))*U 6254744[/snapback] Er den formelen riktig da? Ganger man resistans med spenning får man vel ikke spenning? 6254988[/snapback] Feilen ligger i at det ikke er U2=(R2/(R1*R2))*U men U2=(R2/(R1+R2))*U ps legg merke til at jeg endret gangetegnet til en pluss Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Så les autoboken da. 6254970[/snapback] fant ikke no der heller jeg. eller så bare i stikkordregisteret og der fant jeg det ikke 6255022[/snapback] Kan jo være bittelitt om det fordet er mye som ikke står i stikkordsregisteret Lenke til kommentar
Blax Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 ghrr: Det er fordi du sikkert har gamleversjonen av AUA boken, samme som jeg har.. Er ca 3-4 kapitell som ikke er med der. Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 ghrr: Det er fordi du sikkert har gamleversjonen av AUA boken, samme som jeg har.. Er ca 3-4 kapitell som ikke er med der. 6255086[/snapback] æsj da, stemmer sikkert det da, kjøpte den brukt så det er ikke noen som har veldig lyst til å skrive litt om Y/D venderen vel? Lenke til kommentar
Blax Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Er sånn ca bare det at den Vender fra stjerne til trekant kobling eller omvendt.. Effekten i stjernekobling er 1/3 av trekant koblingen. Så ved full varme skal trekant kobling brukes. SÅnn tror jeg det er, eller hva Gozarpz? Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Ved trekantkobling har du full effekt Ved stjernekobling har du 1/3 av full effekt Venderen vender mellom de to. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 For å minske startstrømmmen starter vi motoren med Y-kopling og når motoren har kommet opp i turtall, kopler vi om til D-kopling, med en Y/D Vender. Lenke til kommentar
Karlfk Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 For å minske startstrømmmen starter vi motoren med Y-kopling og når motoren har kommet opp i turtall, kopler vi om til D-kopling, med en Y/D Vender. 6255192[/snapback] Men det trenger vel ikke vi å regne på vel...., for det er vel innebygd i motorvarmerene. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 For å minske startstrømmmen starter vi motoren med Y-kopling og når motoren har kommet opp i turtall, kopler vi om til D-kopling, med en Y/D Vender. 6255192[/snapback] Men det trenger vel ikke vi å regne på vel...., for det er vel innebygd i motorvarmerene. 6255216[/snapback] motorvarmeren har ingenting med elektroteknikk å gjøre, den får mekaniker ta seg av. Skulle bare forklare hva Y/D kopling brukes til. Lenke til kommentar
Karlfk Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 For å minske startstrømmmen starter vi motoren med Y-kopling og når motoren har kommet opp i turtall, kopler vi om til D-kopling, med en Y/D Vender. 6255192[/snapback] Men det trenger vel ikke vi å regne på vel...., for det er vel innebygd i motorvarmerene. 6255216[/snapback] motorvarmeren har ingenting med elektroteknikk å gjøre, den får mekaniker ta seg av. Skulle bare forklare hva Y/D kopling brukes til. 6255251[/snapback] Jaja..., men hva trenger vi å vite det til....., for vi har jo ingen motorer som trenger det..... Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Varmekablene kan reguleres med Y/D vender... Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 en ting til: skal man bruke både Y/D vender og snøsensor på varmekablene eller skal man bare ha en av de? Lenke til kommentar
jgytten Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Men tenk litt på den derre tørketrommelen folk. Eg ville nok tru at vi komme til å få feilsøking der, men kanskje og finne ut ka spenningsdelaren blir brukt til.! Lenke til kommentar
Blax Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Har dere gått GK Elektro egentlig? :o Lenke til kommentar
nickokick Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hva er formelen for spenningsfall da?? trenger nok den, gjør vi ikke? Lenke til kommentar
jgytten Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Men lykke til på eksamen i morra. Iallefall til de som skal ha den! :):) Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Trenger den sikkert. resitivitet * lengde * antall ledere / areal Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Har dere gått GK Elektro egentlig? :o 6255601[/snapback] hehehehehe.. Lykke til de som skal ha den ja! Lenke til kommentar
jgytten Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 formelen for spenningsfall er slik: I*Rny=Uspfall U-Uspfall=Utot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå