Gozarpz Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6252553 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Det er lov til å printe fra data over på arket YEY! 6253675[/snapback] hm, iflg. eksamensreglene er det ikke lov :S _____________________________________________ Bare meg som synes det blir blandet inn ALT for mye el.bygg ? edit: Husk at det skal være MAKS 30mA jordfeilbryter! Endret 6. juni 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det er lov til å printe fra data over på arket YEY! 6253675[/snapback] hm, iflg. eksamensreglene er det ikke lov :S _____________________________________________ Bare meg som synes det blir blandet inn ALT for mye el.bygg ? 6254534[/snapback] Vi har fått beskjed om at det er lov Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det er lov til å printe fra data over på arket YEY! 6253675[/snapback] hm, iflg. eksamensreglene er det ikke lov :S _____________________________________________ Bare meg som synes det blir blandet inn ALT for mye el.bygg ? 6254534[/snapback] ja det syns jeg å.. regner med at det kommer til å bli mest regning. og ikke så mye om f.eks hvor høyt stikken til motorvarmeren står Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jaja, samme det x] Jeg har skrevet noe for hånd allerede, og gidder ikke tegne i paint osv. x] Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det er lov til å printe fra data over på arket YEY! 6253675[/snapback] hm, iflg. eksamensreglene er det ikke lov :S _____________________________________________ Bare meg som synes det blir blandet inn ALT for mye el.bygg ? 6254534[/snapback] korrekt....det er kun lov å ta med håndskrevne notater(2sider) har hørt om at etter reformen skal elektroteknikk slåss sammen med el-bygg/el-installasjoner. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 har hørt om at etter reformen skal elektroteknikk slåss sammen med el-bygg/el-installasjoner. mhm, det blir 3 fag mindre til neste års GK :o eller VG1 som det heter.. El.tek læreren våres slutter på elektro etter dette året. Lenke til kommentar
Karlfk Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Ett lite spm. Når man skal legge disse varmekablene i f.eks trekant vil jeg da trenge 2 trenkant koblinger (siden det må være 2 varme elementer om det skal virke) eller holder det med 1? mulig jeg ikke har forstått hvordan en trekant kobling fungerer 6254380[/snapback] Det er normalt IKKE reguleringsbrytere på snøsmelteanlegg. Så det trenger du ikke å tenke på. Det er i steden Temperatur eller Snøsensor... I tillegg vil jeg nevne at det maks skal være 5 cm over varmekablene. Og det skal heller ikke isoleres under Varmekablene for å få jordvarmen opp. Ellers så anbefalles å bruke Devireg 850 som er en temperatur regulator som kan styre varmekabelanlegget. Lenke til kommentar
jgytten Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Ka blir det til? Noken som har eit svar som dei veit er korrekt? Best at dei komme med dei og ikkje noke villedande! Lenke til kommentar
AnonX Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Det er lov til å printe fra data over på arket YEY! 6253675[/snapback] hm, iflg. eksamensreglene er det ikke lov :S _____________________________________________ Bare meg som synes det blir blandet inn ALT for mye el.bygg ? 6254534[/snapback] korrekt....det er kun lov å ta med håndskrevne notater(2sider) har hørt om at etter reformen skal elektroteknikk slåss sammen med el-bygg/el-installasjoner. 6254554[/snapback] Det er lov å printe på ark, om det er nytt i år er det sikkert, det var en del lærere på min skole som reagerte på det, men avdelingslederne sa at det var lov å printe ut, så lenge d blir printet på det arket med stempel på. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Vanlige reguleringsbrytere blir vel ikke brukt på noe sånnt btw ? Y/D - vender blir vel mer aktuelt. Lenke til kommentar
Karlfk Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Vanlige reguleringsbrytere blir vel ikke brukt på noe sånnt btw ? Y/D - vender blir vel mer aktuelt. 6254613[/snapback] Jo du har kanskje ganske rett der. For det blir jo en ganske stor startstrøm da.... Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Varmekabler har ingen større startstrøm, da dette er en rent ohmsk belastning. Endret 6. juni 2006 av Gozarpz Lenke til kommentar
jgytten Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 ser i FEL at varmekabla trekker ei "aktiv Startstrøm" på 120- 130% i tillegg til en stor kapasitiv oppladningsstrøm. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Kom opp i akkurat det samme med akkurat samme forberedelse må se gjennom denne tråden senere Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Noen som har lyst til å poste hva de har skrevet på forberedelsen sin ? Lenke til kommentar
Blax Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hei folk.. Ikke oppheng dere i sånne ting som "Devireg 850". Tror ikke det er lurt å gå i sånne detaljer. Lenke til kommentar
jgytten Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Ser og at men kan bruke sikringer med C-kar. Men spørsmålet vil då bli: enfas eller trefas? Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Ser og at men kan bruke sikringer med C-kar. Men spørsmålet vil då bli: enfas eller trefas? 6254692[/snapback] 3-fas hvis du har tenkt å bruke Y/D vender. Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Vanlige reguleringsbrytere blir vel ikke brukt på noe sånnt btw ? Y/D - vender blir vel mer aktuelt. 6254613[/snapback] kan si litt om en Y/D vender? står nesten ingenting om den i elektroteknikk 2000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå