Forumforumforum Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 http://home.no/espennyh/div/bra%20tegning min tegning ;p Det er riktig ? (om dere skjønner det da) Lenke til kommentar
paroa Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det var R2 som ikke fungerte i spenningsfordeleren? Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det var det jeg kom frem til Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 hadde i hvertfall feil på den med stikkontaktene jeg tok 2 16A kurser jeg Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Må bare vær litt glad slapp de 2 neste examene Lenke til kommentar
Karlfk Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 hadde i hvertfall feil på den med stikkontaktene jeg tok 2 16A kurser jeg 6259255[/snapback] Det var det jeg gjorde også, og har en i familen som er elektrikker. Å han foreslo det for meg i går. Så jeg er ganske sikker på at du har riktig Lenke til kommentar
Karlfk Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Men fikk med spørsmålsarket hjem jeg da.... Så her kommer hele eksamen: Oppgave 1: I garasjeanlegget skal det monteres 6 stikkontakter for motorvarmere. Hver stikkontakt belastes med inntil 1000 W. Avstanden fra hovedtavla til garasjeanlegget er 80 m. (Maksimalt tillatt spenningstao: 4% ) a) Lag løsningsforslag med koblinsskjema, kabeltverrsnitt og uttstyrsliste. b) Hvilke sikkerhetstiltak mener du det er nødvendig å gjennomføre i forrkant av et slikt arbeid? Utenfor vaskeriet blir det ofte isete og glatt vinterstid. Styret i borettslaget har derfor besluttet å legge varmekabler i området. Det skal legges to varmekabler da det er ønskelig å regulere varmen med en reguleringsvender. Arealet er 20 m2, og det bør beregnes 150 W/m2. c) Velg varmekabler fra vedlegg 2, og velg en løsning på hvordan varmen skal reguleres. d) Hvilke effekter vil du få på hvert trinn? e) Gjør nødvendige forandringer på vedlegg 1. Styret er interessert i hva det vil koste å bruke varmekablene gjennom en vintersesong. Gjennomsnittlig pris pr. kWh = 55 øre, gjennomsnittlig nettleie inklusiv fastavgift pr. kWh = 75 øre. f) Lag en oversikt over hvor mye dette vil koste. g) Drøft denne formen for bruk av energi. Oppgave 2: I vaskeriet skal dere reparere en del i en tørketrommel. Det viser seg at det er oppstått feil i en spenningsdeler. Ved kontrollmåling måler dere følgende: Uab = 7,2V, Ubc = 0V, Ucd = 16,8V a) Hvordan vil du gå frem for å finne denne feilen? b) Vis på vedlegg 3 hvordan du kan måle strøm, spenning og resistans ved feilsøking. c) Beregn forventede måleresultater, før og etter at feilen er utbedret Endret 7. juni 2006 av Karlfk Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 hadde i hvertfall feil på den med stikkontaktene jeg tok 2 16A kurser jeg 6259255[/snapback] Det var det jeg gjorde også, og har en i familen som er elektrikker. Å han foreslo det for meg i går. Så jeg er ganske sikker på at du har riktig 6259781[/snapback] det var godt å høre! på den siste, var det kortslutning i r2? Lenke til kommentar
Karlfk Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Ja det...., ellers så var det kortslutning i mellom bunnen punkt B og høyre side av R3....., men det går ut på det samma Endret 7. juni 2006 av Karlfk Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 hadde i hvertfall feil på den med stikkontaktene jeg tok 2 16A kurser jeg 6259255[/snapback] Det var det jeg gjorde også, og har en i familen som er elektrikker. Å han foreslo det for meg i går. Så jeg er ganske sikker på at du har riktig 6259781[/snapback] det var godt å høre! 6260100[/snapback] Yppeli det jeg brukte Lenke til kommentar
gOOseman Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 jaja.. da var eksamenen unnagjort. takka faen for da! takker alle på forumet for hjelpa, bbbas.no, elsiden.no ++ smooth tråd. Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 dere som brukte 2 16A, hvor stort tverrsnitt hadde dere på kablen? jeg hadde 4mm2 men begynner å lure på om det var feil.. de andre i klassen hadde 2,5mm Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hadde den prøva idag, hehe. Mange som har følelsen på at de stryker = / Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 dere som brukte 2 16A, hvor stort tverrsnitt hadde dere på kablen? jeg hadde 4mm2 men begynner å lure på om det var feil.. de andre i klassen hadde 2,5mm 6262095[/snapback] Jeg fikk 2.5mm Lenke til kommentar
broodwar Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) . Endret 29. januar 2008 av broodwar Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hadde den prøva idag, hehe.Mange som har følelsen på at de stryker = / 6262110[/snapback] stryke på den prøva ? da er du god! Lenke til kommentar
Sunnygill Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Synes prøva gikk helt greit jeg,, kunne ha gjort det litt bedre! Takk for all hjelp jeg fikk her på forumet! Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 dere som brukte 2 16A, hvor stort tverrsnitt hadde dere på kablen? jeg hadde 4mm2 men begynner å lure på om det var feil.. de andre i klassen hadde 2,5mm 6262095[/snapback] Med 2.5mm2 får du for høyt spenningsfall. Med 4mm2 går det såvidt akkurat. Så jeg valgte 6mm2. Men fant ut at jeg kunne bruke 3fase tilslutt, og der ble det 10mm2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå