Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i Elektroteknikk EL1010


Anbefalte innlegg

Har da med følgende på arket mitt:

 

*Spenningstap i kabel

*Antall watt pr. kvadratmeter ( gjelder varmekabel)

*Div. "regler" ang. varmekabler..

 

Aner ikke hva mer jeg skal ha med jo ;o

6256513[/snapback]

 

Takker :thumbup: Lykke te folkens

 

dette kommer faen meg te å går drit for meg :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Føler jeg er forberedt til å få en firer, og med firer ender jeg opp med fem i snitt, noe som gjør meg mest sansynlig flytteklar til Skedsmo og VK1 Flyfag  :cool:

6256636[/snapback]

 

 

Flere i klassen min har søkt til Sola ;o

6256730[/snapback]

 

Bare bra det så lenge dem holder seg unna Skedsmo, for de er part-147 godkjent og dermed kan ikke vennene dine jobbe utenlands. Sola er ikke part-147 godkjent altså.

 

Jeg har forøvrig bodd på elverum, der du bor ut ifra profilen, dog husker jeg ikke så mye fra det bortsett fra at jeg bodde i et hus med en jævla stor åker, jeg gikk i en barnehage som het "Husmorlaget hus" eller noe og at det var en bakke der vi som regel kjørte fort opp og ned i, og at jeg likte å sykle til en butikk for å kjøpe is med stefaren min. Husker også at det var en lang vei der hvor jeg lærte klokken for første gang, uten at du har peiling på hvor jeg mener :D .

 

Der vi bodde var det også rett inn i en skog. En stor skog som jeg ikke husker så mye fra bortsett fra at når vi gikk inn i skogen så var det en laaang bakke ned med bare sand. dritfett å skli ned derfra. Hehe. Dette var poengløst. :hmm:

Lenke til kommentar
Genial tråd! :D Fått mye på arket mitt nå.

Men jeg tenkte så vidt på generator prinsippet og lurte på hva slags spenning som ligger i høyspent mastene. (Etter at det er transformert opp for å fraktes til transformatorstasjoner som igjen transformerer dette ned på ~230V til husstander)  :hmm:  Noen som har peiling?

6256775[/snapback]

 

er vel på 1 til 2 kv eller noe tenker jeg? husker at læreren sa noe om d men husker ikke helt hva han sa.. : )

Lenke til kommentar
Genial tråd! :D Fått mye på arket mitt nå.

Men jeg tenkte så vidt på generator prinsippet og lurte på hva slags spenning som ligger i høyspent mastene. (Etter at det er transformert opp for å fraktes til transformatorstasjoner som igjen transformerer dette ned på ~230V til husstander)  :hmm:  Noen som har peiling?

6256775[/snapback]

 

er vel på 1 til 2 kv eller noe tenker jeg? husker at læreren sa noe om d men husker ikke helt hva han sa.. : )

6256923[/snapback]

 

Det er alt fra 22kV og op til 420kV i høyspentmastene.

Lenke til kommentar
Ferdig for en halvtime siden vi også ;o

 

Jeg skal bestå jeg også, ikke noe problem det...

 

Men oppgave 1, bare jeg som synes det var litt mye el.bygg ?

6258630[/snapback]

 

tjaa.. men den gikk helt greit :)

 

eneste jeg missa helt på var oppgaven med å regne it kWh.. bare rabla ned noe jeg vet er feil :(

 

men består jeg (altså 2) er jeg overlykkelig :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...