Gå til innhold

Kjøp av ny LCD skjerm for spilling (FPS-spill)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter idag på en Orion 17" LCD skjerm som har en responstid på 25ms noe jeg vet er kanskje alt for mye for FPS spill.

Så er spørsmålet:

Trenger hjelp med hvilken 17-19" LCD jeg bør velge når den skal brukes til spilling...

Har jo vært inne på anbefalinger å sjekket men er enda ikke overbevist:P

Håper det er noen som kan ta seg tid til å hjelpe meg:)

- frank -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung 930BF eller 940BF var de to jeg vurderte. Endte opp med 940BF. Glimrende skjerm, men det finnes nok jevngode alternativer. Vet NEC har en gaming serie, og NEC har alltid vært kvalitet innen skjermer...muligens litt dyre, men gode..

Du kan også vurdere widescreen? og da tror jeg dell sine widescreen 20'' er noe å vurdere.

Lenke til kommentar

4ms/2ms grå til grå antar de er begge 5.6ms sort til hvit og derfor bortkastede penger ved å betale 500kr mer fra 4ms til 2ms da sort til hvit gjerne er den samme ms

ha 4ms som en grense og når du spiller bf2 på fullt og sitter i blackhawk med minigun som spinner rundt med en god del løp, så skal du se etterslep

Lenke til kommentar
ha 4ms som en grense og når du spiller bf2 på fullt og sitter i blackhawk med minigun som spinner rundt med en god del løp, så skal du se etterslep

6253016[/snapback]

Ikke alle som MÅ sitte å nistirre på skjermen sin for å se etter etterslep da. Poenget med det er ?? :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for mange tips....

Mye tyder på at jeg velger en Viewsonic VX924.

Var å testa den på butikken og den virker helt grei. Noe baklys er det, men ikke så mye at jeg ikke klarer å leve med det.

Det er jo stort sett bare på sort visning at du legger merke til det (Film) noe jeg overfører til TV:p

Hadde nok tatt en 740BF hvis de hadde hatt den inne men nei.

- frank -

Endret av splitdude
Lenke til kommentar
er ikke widescreen litt crap til gaming? Blir det ikke litt "feil" dimensjoner på ting som er ment å spilles på 1280 / 1600?

6318563[/snapback]

Nei, det blir det ikke. For de fleste nye dagens spill støtter nemlig Widescreen. Dette betyr i og for seg at man får en mye bredere synsvinkel. Greit når du løper rundt og skal titte til sidene ;)

Spill uten støtte for Widescreen betyr bare at du får to svarte kanter på hver side av skjermen hvor det ikke er noe bilde. Ikke vanskligere enn det!

Lenke til kommentar
Takker for mange tips....

Mye tyder på at jeg velger en Viewsonic VX924.

Var å testa den på butikken og den virker helt grei. Noe baklys er det, men ikke så mye at jeg ikke klarer å leve med det.

Det er jo stort sett bare på sort visning at du legger merke til det (Film) noe jeg overfører til TV:p

Hadde nok tatt en 740BF hvis de hadde hatt den inne men nei.

- frank -

6318348[/snapback]

fin den skjermen ja, har den jeg meget fornøyd:P

Lenke til kommentar
er ikke widescreen litt crap til gaming? Blir det ikke litt "feil" dimensjoner på ting som er ment å spilles på 1280 / 1600?

6318563[/snapback]

btw, Viewsonic skjermen kjører på 1280x1024;)

Endret av splitdude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...