Gå til innhold

Ekstern HD - - - Wlan..?

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne ha sett en Ekstern harddisk som også hadde eget Wlan...

(wlan, fw,usb2.0 tilkobling i samme...)

Finnes ikke dette pga det er en tåpelig ide/tanke..?

Såklart overføringshastigheten ville vært dårlig på Wlan i forhold til kabel, men alikevell...

Slå på bærbarpcn, vær like mobil som vanlig rundt huset men ha 400Gb tilgjengelig på ekstern harddisk, uten kabel hvor som helst...

..... synspungter.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Absolutt 0 erfaring med Wlan Router ol. Bruker kun pc2pc wlan til adsl også, så må vel tenke på og skaffe en wlan router...

Noen linker til routere som tar ekstern hd.? det hadde jo NESTEN vært det jeg tengte på, hadde vært kjekt med Wlan ekstern HD når man tar den med seg også, ikke bare hjemme...

Edit har ikke funnet ekstern hd med eget wlan enda... Noen linker.?

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Heisann!

Har du sett på nettsidene til Komplett etc?

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10622

Det finnes mange slike enheter, enten som en trådløs enhet hvor man kobler til eksterne disker, eller en ekstern disk med trådløst.

Helt "trådløst" blir det dog ikke, da man må ha strømkabel ;-)

Men som jeg leste i en test av eksterne nettverksdisker, så er det ikke alltid noe poeng med trådløst på selve disken. De fleste har bredbånd med en ruter, og kanskje en svitsj, og har man trådløst har man i tillegg ofte en trådløs base/ruter.

Da er det bare å koble til en nettverksdisk til det kablede nettverket og den vil også være tilgjengelig på det trådløse :-)

Lykke til :-)

Arcade

Lenke til kommentar
Jeg tror det allerede finnes.

Og nesten alle trådløse routere har mulighet for å koble på en ekstern harddisk.

6250795[/snapback]

Hehe, ytterst få trådløse rutere har denne funksjonen. Men de finnes ja. Man kan da enten se seg om etter en vanlig nettverksdisk (standard 10/100-nettverkskort) som man da kan koble rett i en trådløs ruter (der så og si alle har 4-porters switch), eller man kan bruke en helt vanlig USB-disk bare man passer på å skaffe seg en trådløs ruter med USB-port, og støtte for filserver-muligheter; ftp. Dette er det da ytterst få som har støtte for.

Asus WL-500g har denne muligheten, jeg vet ikke om så mange andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...