Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfigurering av SMC barricade 7004ABR

Anbefalte innlegg

Jeg har fått telenor ADSL og vil dele med 4 PC'er.

Har kjøpt en slik router som komplett har anbefalt.

Hva skal jeg stille inn på denne routeren for å få forbindelse? Jeg får det ikke til!

Er det noen flere som har benyttet denne Routeren

[ Denne Melding var redigert av: robinkle på 2002-10-10 07:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å programere routeren må du først få tildelt IP, dette gjør du ved å kjøre winipcfg fra kjør på startmenyen!(win9x), Frigi ip derreter renew!

åpne så internett explorer og skriv inn følgende IP:

192.168.2.1 Dette er IP til routeren,(pass på at IE er konfigurert for LAN, og at du mottar IP aytomatisk) du skal få ett login felt...passordet lar du bare stå blankt.. trykk login! dette stiller du inn når du har kommet inn.. derreter er det plankekjøring! skriv inn info du har fått fra din leverandør!

Si i fra om det ikke virker!

Lenke til kommentar

I pakken sammen med routeren følger det med ei lita bok. Sett deg rooolig ned i stolen og slå opp på side 1. Deretter leser du side 2..3..4 osv osv.

Så prøver du ut i praksis... Skulle da dette ikke fortsatt fungere, så kan du spørre litt mere konkret hva du trenger hjelp med.

Lenke til kommentar

Bruker denne routeren selv, og har telenor adsl :smile:

Mye er sakt men for sikkerhets skyld:

1. Gå på egenskaper for tcp/ip, merk av

"motta ip-adresse automatisk", deaktiver DNS, og ingen gateway.

2. Har du win98/me: gå i start-menyen og kjør:

winipcfg /release

etter at du har kjørt det skriver du:

winipcfg /renew

Har du 2000/xp: gå i start-menyen og kjør:

ipconfig /release

ipconfig /renew

Mens du gjør dette, så må routeren stå på.

Da skal maskinen være iorden.

Dette må du gjøre på samtlige maskiner.

Bare drit i den cd'en som var med telenor, den får du ikke bruk for nå. (muligens firewal'n, men det er jo innebygd en firewall i routeren også)

3. Deretter trykker du på "min datamaskin", og skriver 192.168.2.1 i vinduet, da er du inne i administrasjonen av routeren.

I LAN menyen skal det stå:

ip adress 192.168.2.1

resten er trenger du ikke røre

I WAN menyen skal du merke av:

PPP over ethernet

I PPPoE menyen skal det stå:

User Name:[email protected] <- du MÅ ha med @online.no etter username'n din.

Password:xxxxxx

Service Name :telenor internett adsl

Da skal alt fungere. Men last ned en software update til routeren din fra produsentens hjemmeside. Skal fixe noen små bugs.

Alle programmene dine vil sikkert ikke fungere som normalt siden du må åpne portene på routeren manuelt.

Lenke til kommentar

Litt frekt sagt kanskje, men; Jeg tror jeg vet "alt" om den routeren! Om du leser i linken som tgronli la inn, så får du nok en ide om hva jeg i sin tid sleit med!

For mitt vedkommende viste det seg at routeren var defekt, tiltross for at folket på support i Tyskland(?) påstod at den var OK.

Om du gjør som aurstad allerede har sagt, så bør du være på nett i løpet av to minutter!

For når jeg omsider fikk i hus en som var i orden, så brukte jeg faktisk ikke mer tid for å få alt til å funke!

Så mitt råd er i allefall: Start på nytt, og følg boka slavisk! Da skal det hele la seg løse i løpet av et par minutter.

Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Jeg TROR ikke at jeg kan alt, Jeg VET at jeg kan alt! :wink:

Neida. jeg fortalte hvordan jeg gjorde det, etter at jeg leste den manualen slavisk. Ække sikkert at'n kan engelsk vettu :wink:

Jeg er snar til å innrømme at jeg ikke kan mye om slikt, men bittelitt kan jeg, tror jeg.

Det stod mye i den manualen som det ikke er en vits å kan, så jeg skrev en liten "mini-manual" for hvordan å gjøre det enklest mulig. (fornøyd skrue?) =)

Siden jeg er så sinnsykt bra, så elsker shøla meg også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...