Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

brannmur tror bittorrent er DoS

Anbefalte innlegg

jeg fant akkurat ut i kveld, at jeg var under DoS angrep.

når jeg undersøkte saken litt videre, så viste det seg at jeg egentlig ikke var det, men siten jeg hadde skrudd av µTorrent, så hadde ingen av de innkommende forepørslene fra leechere noe sted å gå (Jeg har seedet i en uke eller to nå).

jeg regner derfor med at dette vil gå over hvis jeg starter µTorrent, men dette fjerner jo ikke trafikken :(

jeg trodde først at dette ville gå over etter en stind, men nå holder det fortsatt på etter flere timer. burde ikke de andre bittorrent klientene merke at jeg ikke er her lenger? (evt. ved å spørre tracker) vil det hjelpe hvis jeg starter µTorrent og trykker på stopp på alle torrentene og venter litt?

btw. grunnen til at jeg ser at det var bittorrent trafikk var porten det var rettet til, jeg har ingen ting annet som bruker den porten.

en en liten notis til en admin.

det burde kanskje bli opprettet en egen kategori for slike problemer som dette siden det ikke er HW? jeg har sett etter, og det nærmeste jeg fant var en kategori for ormer og virus og slikt, og naturlig nok, så tror jeg ikke det er like responsivt der som her :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...