Gå til innhold

Drep siden min, slakt den...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok,

Menyen syns dårlig - Den "forsvinner" i bakgrunnen.

Du mangler farger, dette er kjedelig og flatt, kontraster gjør en hel del med et design, ikke vær redd for å prøv ut med litt farger, bare ikke overdriv..

Bakgrunnen din stikker seg for mye ut, det skal være en bakgrunn, det ligger i ordet.Man skal ikke bli sliten av å se på scanlines, de skal bare sprite opp en ensfarga bakgrunn.

Du bør gjøre en hel del med typografien din, skille overskrifter fra brødtekst og skille ut linker mer, man skal ikke gjette hvor det er linker, det skal komme godt frem og mer luft på sidene og luft i menyen.

Du har gjort noen merkelige ting på koden din også;

Hx skal brukes til overskrifter (h = header) ikke til menyer.

Du trenger ikke en ul for hver li.

ul skal binde alle li sammen.

Du bruker tabeller (søk på det på forumet og 70% av postene her vil fortelle deg hvorfor jeg nevner dette)

Jeg vet ikke hva du skal gjøre med headern, men du bør gjøre noe for å få opp inntrykket på siden. Du bør finne en bedre font, eller finne en bedre plassering til den du alt har...

Du har ett fint utgangspungt, men syns det er en hel del igjen som trekker siden din ganske mye ned..

Er en hel del kodemessig du kan forandre på også, så sjekk litt på css / html også.

Konklusjon: Ikke vær redd for farger, les og lær mer html og css, få litt mer luft inn, og fiks typografien.

Burde vel være omtrent det jeg har å si for øyeblikket

- Jørgen

Endret av resol
Lenke til kommentar

knappene på venstre side tar opp unødvendig mye plass; ingen av dem har tekst i seg som dekker hele knappen .. litt for lys tekst i knappene også kanskje

nå er ikke jeg noen designer, og har litt annen fokus på ting kanskje -- men jeg synes det er litt trist at siden ikke bruker/blir mer enn en smal stripe midt på skjermen min

..ellers synes jeg den var grei.. eller, hvis det etterhvert blir snakk om en side med mye tekst så er også sans-serif og noe som ikke er monospaced greit ... :)

Lenke til kommentar
Hurra :) jeg fikk til å årne bildegalleri :)

6253028[/snapback]

Haha! Gullkorn!

Det skrives ordne, ikke årne. Høres mest ut som en gammeldags versjon av navnet "Arne"

Men On-Topic: Jeg synes at du burde ha litt større kontraster i menyen din. Blir litt vanskelig å lese hva som står der. Skriften kunne også vært midtstilt (i menyen, altså).

Helhetlig ser siden din litt "liten" ut. Den fyller ikke hele skjermen. Jeg forstår at det skal være sånn, men det blir litt "ensomt" med kun en liten firkant på midten av siden.

Men ellers er det en super side! ;)

Lenke til kommentar

haha, trøndersk... (trønsk) for å være korrekt..

hm.. hører dere prater om kontraster.. får vel se litt på det :)

ellers, så fucka jeg bildegalleriet igjen nå :S, slettet filen en tur, for å laste opp på nytt, så tror det bare er feil med chmoddingen. Ellers kan jeg sikkert prøve å ta center på det som står i menyen :)

Takk for tipsene :)

*Fikset bildegalleriet igjen :)

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...