Gå til innhold

spor i sanden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft! Fine kontraster i sanden mot en knallblå og fin himmel som vrenger seg. Fine spor som drar man inn i bildet med en slags port i enden :D . Dette ser jeg for meg henge på en hvit vegg i en sydenleilighet ved stranden :) Kunne likevel kanskje tenkt meg å kuttet vekk litt av den nedre delen av sanden hvor det mørkeste partiet befinner seg. Dette ville samtidig fremheve en tredeling med himmelen øverst. For å ikke få et alt for kvadratisk bilde (her synes jeg det passer best på høykant, som det allerede er) kunne du ha kuttet litt på sidene. Dette fordi det kanskje blir for mye sand, rett og slett... Dette var i alle fall min mening. Liker som sagt godt kontrastene og blåfargen. Et tøft bilde :thumbup:

Edit: En liten ombestemmelse angående kutting

Endret av sthlm
Lenke til kommentar

Tredeling er oppskrytt så lenge du har kommet over det stadiet hvor alle motiver er plassert midt i bildet. Komposisjonen er upåklagelig. Stilfullt bilde. Rammen er jeg ikke like sikker på, synes det gjør seg med en border på lyse bilder når rammen er brei og hvit.

Lenke til kommentar

flotte spor her i sanden. Det ser virkelig tøft ut, et slikt bilde hvor du kan sitte og se på alle kraterene i en liten stund.

Noe ved dette bildet som gjør at det nesten ser litt data-animert ut..

Finner ikke noe å klage på..

Hva slags redigering er det gjort her?

Lenke til kommentar

takk for kommentarer!

sthlm: er ganske uenig med deg angående cropping.. kutter jo bort alle de kjekke sporene da

Marthe-Ma: ned med brightness, opp med contrast, ned med saturation. og bittelitt unsharp mask

edit:

legger ut to nye bilder fra samme plass.. og hvis dere har lyst, kan dere skrive hva dere synes :)

post-80057-1149611809_thumb.jpg

post-80057-1149611824_thumb.jpg

Endret av hardmongo
Lenke til kommentar

sthlm: er ganske uenig med deg angående cropping.. kutter jo bort alle de kjekke sporene da

6254314[/snapback]

Må være lov å være uenig :) Kom bare med et forslag, men ser jo at det funker slik som det er etterhvert også da.

Fine bilder med helt grei komp og en flott blå himmel! Synes imidlertid at det første bildet var mer spennende. Åkeren har fine linjer og den veien suger blikket innover i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...