Rayden Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! Jeg har en maskin som jeg sliter veldig med! CPU: AMD 3000+ Athlon 64 Hovedkort: Asrock K8NF4G-Sata2 Minne: 1 GB Veritech DDR400 HD: 200 GB Maxtor OS: Win XP GFX: Club 3D Geforce 6600 Saken er altså at maskinen restarter kun etter få sekunder! Jeg har forsøkt å bytte RAM, CPU, ta ut batteriet på hovedkortet OG skiftet til et identisk out-of-the-box nytt hovedkort uten at det hjelper! Jeg har også tatt vekk skjermkortet og brukt HK sitt eget uten at det gjorde noen forskjell! Noen tips? Rayden Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Første du må gjøre er og ta ut alt du ikke trenger Dvs. du kun har i: Ram, CPU. Start maskinen hva skjer da? Hvis den restarter igjen, så er det noe feil med: Ram eller CPU eller HK eller Strømforsyningen. Hvis du har byttet CPU, RAM og HK, prøv Strømf. Hvis du ikke har satt på en CPU før, eller har brukt samme Vifte på begge CPUene du har prøvd kan dette være problemet. Veldig vanlig og ha problemer med CPUen, har du tatt på Kjølepasta? Lett og ta på for mye der også! Lykke til Lenke til kommentar
Rayden Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Oppdatering: Nå har jeg også prøvd med en annen strømforsyning, men det hadde ingen effekt. Så tenkte jeg at jeg bare skulle koble til det absolutt nødvendigste, så jeg slo på maskinen med bare hovedkort og CPU. Dette for å se om maskinen restartet da også. Det gjorde den ikke! (da hadde jeg allerede prøvd uten CD-ROM men med harddisk) Så nå holder jeg på å teste hardisken på en annen maskin. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hva får du opp på skjermen før pcen restarter? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå