Rudi_Boy Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Hei har bestilt denne Pc hva synes dere a? elsker kommentarer! Endret 9. juni 2006 av Rudi_Boy Lenke til kommentar
eJoJ Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Vel jeg mener den ser helt ok ut... savner kansje en litt bedre cpu... hehe men jeg bruker min som pc erstatter da... kommer jo helt ann på hva du skal bruke den til Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Som skrivebordserstatter gjør den sikkert jobben, men en bærbar PC skal etter min mening være bærbar, ikke slepbar. Men har du ikke stasjonær i tillegg, så er en slik maskin naturligvis optimal. Lenke til kommentar
Rudi_Boy Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 kommer til og "slepe" den rundt i en sekk så vekten er ikke så farlig. hehe:P Lenke til kommentar
trizone Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Vel jeg mener den ser helt ok ut... savner kansje en litt bedre cpu... hehe men jeg bruker min som pc erstatter da... kommer jo helt ann på hva du skal bruke den til 6250470[/snapback] Mener du virkelig at han ville merket forskjellen om han hadde en 2 GHz Core Duo i stedet? Den ytelsesforskjellen vil kun være synlig i syntetiske tester og pakking/utpakking av monsterfiler. Skjermkortet er ikke bedre enn at CPUen aldri vil være en begrensing i spill likevel. Om du vil ha TV-tuner, bra høytalere (til bærbar å være) og en glimrende skjerm i bytte mot høy vekt og en relativt høy pris (i forhold til f.eks Asus A6J eller Dell 9400) tror jeg du blir fornøyd med Qosmio'en. Er det harddiskene som gjør den så tung? Den veier jo 0,5kg mer enn min 9400 (og det er en 17-tommer)! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg syntes den var dyr og gir igjen lite for pengene... Dell 6400-AsusJA er to maskiner som koster 11-12000 og er vel så bra. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 I forhold til prisen synes jeg den så helt grei ut. Men jeg kunne kanskje tenkt meg hakket bedre prosessor. Og høyere oppløsning på skjermen. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 At du bør bytte tittel om du ikke ønsker at mod skal stenge tråd. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Tror du kunne ha fått mer for pengene, men det er så absolutt en dugende maskin. Lenke til kommentar
MurDoX Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Aldri skjønt hvorfor folk spør om hva man syntes om en pc _etter_ den er kjøpt. Må da være bedre å få informasjon og eventuelle anbefalinger før man bestiller Uansett..passer sikkert dine behov og du vil nok bli fornøyd Endret 6. juni 2006 av MurDoX Lenke til kommentar
-mads Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg syns at du kanskje kunne fått noe annet som er bedre til den prisen! Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Enig. Du kunne fått mer for den prisen der! Edit: Vel, etter nærmere ettertanke er det der kanskje veldig mye for den prisen der. Dell selger sine XPS mye dyrere for noenlunde samme ytelsen. Selv om prosessoren kunne vært litt kraftigere, er den likevel god. Men den er nok tung å drasse med seg! Endret 7. juni 2006 av Midi Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Omtrent samme ytelse på Dell XPS M1710 som på den saken der? At du tør... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 syns den va lekker... 6254340[/snapback] Den blir fettete, tro meg. Men ellers en fin data, kanskje litt dyr i forhold til specs? Lenke til kommentar
CyborgBASE Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Kan du skrive litt om pcen når du får den i posten og får prøvd den ut litt. Jeg var veldig nære på å bestille denne, men fant ingen reviews på nettet siden den er helt ny. Så forjengern på Elkøp og eneste negative jeg så var alle fingeravtrykka som var veldig lett synlige. Og vekta er litt skremmende mtp at det kun er en 15 monitor...Lurer litt på varmeutviklinga, siden pcen er utstyrt med to harddisker, noe som genererer mere varme enn 1. Endret 8. juni 2006 av CyborgBASE Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Får man med NRK-lisens også eller.? siden det er tv-tuner eller hva det er... Kunne nok fått mere & lettere & kaldere pc for 15 høvdinger.. Men den har vel bra grafikk kort, bra skjerm, tv-kort.. Hvordan kan 2 hardisker i en bærbar være en fordel..? ville heller hatt en disk på 120Gb en to på 60Gb... Spesiell "bær"bar pc, håper den lever opp til prisen... (viktigste er jo at du blir fornøyd.) Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Får man med NRK-lisens også eller.? siden det er tv-tuner eller hva det er... Kunne nok fått mere & lettere & kaldere pc for 15 høvdinger.. Men den har vel bra grafikk kort, bra skjerm, tv-kort.. Hvordan kan 2 hardisker i en bærbar være en fordel..? ville heller hatt en disk på 120Gb en to på 60Gb... Spesiell "bær"bar pc, håper den lever opp til prisen... (viktigste er jo at du blir fornøyd.) 6268792[/snapback] Registrerer du kjøpet på en husstand som har betalt NRK-lisens (altså, du bor der selv), betaler man ikke NRK-lisens, da det kun er en betaling ala 1000 kroner i året per husstand. Men det er et produkt som krever NRK-lisens, det er riktig. EDIT: Du sier at du "håper den lever opp til prisen" Jeg kan si noe om det. Qosmio-serien i seg selv, som denne pcen tilhører, er et veldig dyrt produkt. De lager fete pcer designmessig, men tar man turen inni pcen, blir du vel kanskje ikke like fornøyd, utifra pris. Siden designet i Qosmio-serien er såpass dyrt å lage, blir prisen selvfølgelig presset en del opp, eller prisen blir liggende, men spesifikasjonene blir dårligere. Som oftest velger Toshiba den enkelst løsningen, sette opp prisen. HDD-opptakeren trekker også opp prisen. Det gjør også Tv-Tuneren Som en desktop-erstatter er denne maskinen veldig god. Den har sine svakheter, blandt annet den doble harddisken. Dette fører til lavere hastighet i antall RPM. Jeg har selv aldri helt likt Qosmio-serien, den blir litt fpr jålete, og jeg liker faktisk ikke designet på den. Den er alt for fettete når jeg går forbi den i min dukentlige tur rundt i butikken. Endret 8. juni 2006 av tissedam Lenke til kommentar
CyborgBASE Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Men det er et produkt som krever NRK-lisens, det er riktig. Er det virkelig sant? Vil databutikken sende papirer til nrk? Den har sine svakheter, blandt annet den doble harddisken. Dette fører til lavere hastighet i antall RPM. Hvorfor skulle diskene gå treigere? De er også satt opp i RAID hvis jeg ikke tar helt feil. Det eneste problemet er vel mere varme og muligens høyere bateribruk... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Men det er et produkt som krever NRK-lisens, det er riktig. Er det virkelig sant? Vil databutikken sende papirer til nrk? Den har sine svakheter, blandt annet den doble harddisken. Dette fører til lavere hastighet i antall RPM. Hvorfor skulle diskene gå treigere? De er også satt opp i RAID hvis jeg ikke tar helt feil. Det eneste problemet er vel mere varme og muligens høyere bateribruk... 6271632[/snapback] NRK lisens vil du få på dette produktet på likhet med om du kjøper en tv. Da det er lisens pliktig produkt så vil butikken sender papirer på dette på lik linje som feks tv... Endret 9. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå