aeinstein Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg leste dette i en post: "1. søkemotorer stopper med en gang de kommer til "?" i en url " Stemmer dette? Finner google BARE hovedsiden min siden jeg bruker php?? Det virker da litt høl i huet. Men uansett HVIS det stemmer, hva gjøre jeg får å hjelpe meg rundt problemet? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Det er feil, prøv å søke litt på google da vel. Søk etter "diskusjon" eller"diskusjon.no", så vil du fort se at det ikke stemmer blant resultatene Endret 5. juni 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Daså Hadde en teori om det ja, men nå vet vi Lenke til kommentar
Nano- Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Trådstarter har ett poeng da.. Well, most search engines (with a few exceptions - namely Google) will not index any pages that have a question mark or other character (like an ampersand or equals sign) in the URL. So all of those popular dynamic sites out there aren’t being indexed - and what good is a site if no one can find it? Link til hele artikkelen, m. måter å skrive om URLen: http://www.sitepoint.com/article/search-engine-friendly-urls Lenke til kommentar
staura Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Google søker som Nazgul sier gjennom sider med spørrestreng. Til tross for dette velger mange url'er som '/seksjon/tittel/' o.l. Grunnen for dette er brukervennlighet og bedre søkeresultater fordi google også søker gjennom url'en. I tillegg er andre søkemotorer ikke så glade i spørrestrengen. Du kan bruke mod_rewrite for enkelt å endre url'en til det du måtte ønske. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Siden jeg ser at google finner siden min helt fint så får det bare være med det Edit: Takk for svar forresten! Endret 6. juni 2006 av aeinstein Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Trådstarter har ett poeng da..Well, most search engines (with a few exceptions - namely Google) will not index any pages that have a question mark or other character (like an ampersand or equals sign) in the URL. So all of those popular dynamic sites out there aren’t being indexed - and what good is a site if no one can find it? Link til hele artikkelen, m. måter å skrive om URLen: http://www.sitepoint.com/article/search-engine-friendly-urls 6250923[/snapback] Det er en artikkel fra 2001, og siden den tid har ting forandret seg en del. Søkemotoroptimalisering har noe for seg, men querystring-delen av url-er gjør ikke at siden blokkeres. Vell, litt avhengig av hvor lang selve url-en blir da, men da snakker vi laang. Pene url-er (av den typen vi har mekket i hardware-nettverket for artiklene våre, f.eks) har vell så mye for seg som en ekstra effekt ut mot brukere, men hjelper også for søkemotorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå