Gå til innhold

Gjennomgang av Sigma 30mm f/1.4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  capricorny skrev:
Ser råbra ut! :)

Virker litt som lotteri for meg det du har gjort, men vunnet har du, åkke som. Grattis!

Særlig interessant å se bokeh-bildene.  Kunne du fått til en sammenlikning med Canons 35 mm også?

6258784[/snapback]

Om du har en 35mm å låne meg så... Helst 1.4L.... ;)

Joda, det kan se ut som om objektivet er i bra form. Mange som er misfornød med fokuseringen på denne og må få den justert, med som dere ser av den serien med testbilder, treffer det bra på de øvelsene jeg gjorde hvertfall.

Lenke til kommentar
  ragamuffin skrev:
  capricorny skrev:

Særlig interessant å se bokeh-bildene.  Kunne du fått til en sammenlikning med Canons 35 mm også?

6258784[/snapback]

Om du har en 35mm å låne meg så... Helst 1.4L.... ;)

6258826[/snapback]

Har bare et par 35/2.0-Nikkorer, men de kan vel brukes med adapter eventuelt...

For øvrig har jeg en mistanke om at ditt eksemplar er vel så bra som f.eks det photozone.de testa - ser bl.a ut som om skarpheten tar seg opp ganske fort ved nedblending.

Lenke til kommentar

Fin liten test du har utført der. Likte din "praktiske" tilnærming på testbildene.

Hvor godt fornøyd er du med ditt 24-105 IS USM L? Har et selv, men er veldig usikker på hvor fornøyd jeg egentlig er. Elsker zoom området på det objektivet (selv med 1,6 crop), men er ofte ikke helt fornøyd med skarpheten i bildene jeg tar med det. Spesielt i litt dårlig lys.

Lenke til kommentar

Jeg er meget godt fornøyd med 24-105 og har ingenting overhode å utsette på den. Skal jeg ha med kun ett objektiv på en tur, blir det fort den -evt 17-40 dersom jeg vet 24mm blir for knapt).

Ellers er nok 50mm 1.4 det som er mest brukt de siste månedene (den selges aldri, sawnky ;)....med mindre den kommer i en Mark II utgave)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...