GeNiaL Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Det hjalp på min kamerat sin PC, åssen hovedkort har du/dere? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Nå har den ikke restarta på 20 min. Overraskende. Jeg har fått en kompis med peiling til å installere drivere o.s.v Funka ikke det du sa GeNiaL Det var ikke noe Start up and recovery knapp Kompisen min med peiling sa noe om å flashe biosen.. hav kan dette være??? hjelper det?? Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har asus P4S8X hovedkort. Har ikke så mye peiling på å flashe biosen men kan sikkert få noen til å hjelpe meg. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Hovedkortet mitt er MSI Ultra 745. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Joey444: Du kan jo prøve å installere SP3. Skal visst ha forbedringer mht kompabilitet i spill. Ellers er nyeste BIOS og drivere sjelden en ulempe. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Men når jeg starter opp maskinen kommer det opp dette på skjermen: no driver attach to fastTrack controller, the bios is not instaled Kan dette ha noe med problemet å gjøre? Lenke til kommentar
GeNiaL Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Du, joey, kameraten min hadde asus hovedkort prøv å installere ny BIOS, Jensemann, jeg har aldri hørt om noe problemer med MSI, men du kan prøve. Flashe bios er nesten som å gå tilbake til standardinstillinger, men den fjerner all info som er lagret i bios og finner all maskinvare og slikt på nytt, dette har ikkenoe med drivere i Windows å gjøre så jeg tror ikke du trenger å installere dem på nytt! :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Hva vil det si å flashe biosen??? Hvordan kan dette hjelpe??? Hva er andre muligheter for å få det til å funke??? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Takk for hjelpen GeNiAl Ingan andre som har noen forslag... Hadde vært hyggelig det... Alt funker som det skal bare at den restarter nokså ofte.. Hvorfor??? Nå som jeg bare sitter på HW restarter den ikke... har ikke gjort det på 40 min, ihvertfall. Men cs er noe annet, andre spill også.. Noen andre med forslag??? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Er det risikabelt å flashe biosen??? Hva kan følgene være?? Hva kan skje? bli ødelagt?? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 21:50, skrev Joey444:Men når jeg starter opp maskinen kommer det opp dette på skjermen: no driver attach to fastTrack controller, the bios is not instaledKan dette ha noe med problemet å gjøre? Tyder på at du ikke har installert drivere til hovedkortet ditt. Kan definitivt skape problemer. Lenke til kommentar
GeNiaL Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 har du prøvd å Flashe bios, eller å oppdatere BIOS til nyeste fra MSI? Dette er høyst anbefalt å prøve, det var det som ordnet min kamerats pc... Lenke til kommentar
GeNiaL Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Ingenting kan bli ødelagt, BIOS blir akurat som da PC'en var ny, det er det eneste som skjer! Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 men hvis du finner feil fil så blir det problemer Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 21:56, skrev sofTest: Quote: Den 2002-10-09 21:50, skrev Joey444: Men når jeg starter opp maskinen kommer det opp dette på skjermen: no driver attach to fastTrack controller, the bios is not instaled Kan dette ha noe med problemet å gjøre? Tyder på at du ikke har installert drivere til hovedkortet ditt. Kan definitivt skape problemer. Hvordan kan jeg innstalere dette? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jensemann: BIOS er det første programmet som starter når du slår på maskinen. Det ligger lagret på en brikke på hovedkortet. Som ethvert program, så kan det inneholde feil eller mangler. Derfor oppdaterer produsenten dette programmet når det er nødvendig. Derfor vil en oppdatering av BIOS nesten alltid gi mer stabilitet. Det er en liten risiko under selve oppdateringen, for at noe kan gå feil. Det er derfor en fordel om du kan få noen som har gjort dette før til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Joey444: Hvis du går til http://download.asus.com.tw/mb_alllist.asp og velger hovedkortet ditt, så får du listet opp alle de siste driverene og BIOS til hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 22:20, skrev sofTest:Joey444:Hvis du går til http://download.asus.com.tw/mb_alllist.asp og velger hovedkortet ditt, så får du listet opp alle de siste driverene og BIOS til hovedkortet ditt. Takk Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har hørt at det er en ganske stor risiko å flashe bios, er dette sant??? vil gjerne få orden på dette problemet ettersom det er stor nødvedighet for cs :smile: Håper på mer hjelp, og takker alle som har giddet å forsøke!!! Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jensemann: jeg har også stor nødvendighet for cs Men det kan være litt risikabelt å flashe biosen ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå