dimiles Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har nettopp fått meg ny maskin: MSI 745 Ultra hovedkort 256 mb ddr ram gforce 4 ti 4200 amd xp 1700 Problemet er at når jeg er inne på maskina, så restarter den helt plutselig.. Det er ikke når jeg har gjort no spessielt, men bare sånn helt uten videre... Hva kan dette være??? Jeg sliter... Please, det må være noen der ute som har noen tips??? PLEASE??? Lenke til kommentar
felzius Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg kan ikke gi noe godt svar :smile: men men, jeg har hatt samme problemene, saken var at jeg ikke fant ut akkuratt hva som skjedde.. Men du kan alltids undersøke om maskinen din er varm noen steder, dette kan også ha noe å gjøre med ditt operativsystem.. Du kan prøve å formatere/legge inn OS på nytt, se om det skjer igjen.. eller du kan sjekke varmen igjen *edit* : En ting til da, som jeg har lagt merke til her på forumet.. DERE MÅ DA HA LITT TÅLMODIGHET, herregud. Å forvente svar etter 10 minutt er som å forvente en pakke fra komplett 2 dager etter bestilling _________________ Xp1600+ @ 2000+ 54C. 20Gigz A7A266 384 133sdram :sad: 8cm Enermax+adapter=sant Asus Ti4400 8000+- 3dmarkz Hvit boks med det rare i (6) [ Denne Melding var redigert av: felzius på 2002-10-09 21:09 ] Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Kom igjen a please??? Jeg sliter asså,,, er det ingen som har noen tips??? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 21:13, skrev sofTest:OS & SP? hva er SP? Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 hei, har hjulpet han med dette! maskina er ikke varm sp er lagt inn pog har lagt inn OS på nytt (xp pro) mistenker at det er noe galt med PSU'et hans (ikke at det er for lite) Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg installerte Windows Xp i går på nytt for 2. gang, den restarta like mye... Lasta ned Sp1 i dag.. hjelper ikke... Kom igjen! tenk... please!!! jeg sliter Lenke til kommentar
GeNiaL Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Høyreklikk på My Computer ikonet på skrivebordet trykk Properties, qå på Advanced, nesten nederst er det en ramme som heter Startup and Recovery i detn rammen trykker du på knappen Settings. I vinduet som kommer opp da er det en ramme som det står System Failure på, i den rammen er det en Checkbox som det står Restart Automatically på, ta av haka i boksen ved siden av. Håper det hjelper :smile: Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har akkurat det samme problemet med min nye maskin. Kjører Win 2000 med SP2. Den restarter når jeg prøver å spille et spill eller kjøre noen programmaer. Noen mener dette er strømforsyningen og andre tror det kan være minnet, Sliter jeg også. Vil ha dette ordne som fort som mulig. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har akkurat det samme problemet med min nye maskin. Kjører Win 2000 med SP2. Den restarter når jeg prøver å spille et spill eller kjøre noen programmaer. Noen mener dette er strømforsyningen og andre tror det kan være minnet, Sliter jeg også. Vil ha dette ordne som fort som mulig. Skjekka i biosen og PWR_FAN lå på 1500 med rød skrift. er dette normalt da? har hørt at den skal ligge rundt 4000. Har en 360W strømforsyning så jeg tviler på at den er for liten. Men hav kan være gale? Den stopper pluselig i noen spill også, men i cs restarte den etter en stund (også i programmer). Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 21:25, skrev GeNiaL:Høyreklikk på My Computer ikonet på skrivebordet trykk Properties, qå på Advanced, nesten nederst er det en ramme som heter Startup and Recovery i detn rammen trykker du på knappen Settings. I vinduet som kommer opp da er det en ramme som det står System Failure på, i den rammen er det en Checkbox som det står Restart Automatically på, ta av haka i boksen ved siden av. Håper det hjelper :smile: Jeg prøvde også dette men det hjalp ikke. Restarta forde uten at noen feilmelding eller noe ssånn kom opp. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Når jeg høyreklikker på min data maskin og trykker på egenskaper. Da trykker jeg først til generellt og så til avansert. Da får jeg to valg: Arkiverings- og indekserings attributter Kompresjons eler krypterings attributter... Er dette riktig??? Takk for tipset, GeNiAl Gjør jeg riktig??? Lenke til kommentar
GeNiaL Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 En kamerat av meg hadde samme problem for et år siden, han hadde akurat kjøpt ny pc, når maskina hadde stått en stund restarta den. Han måtte oppgradere BIOS'en sin, etter han gjorde dette var det ikke noe problem i det hele tatt. :smile: Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 En ting du kan gjøre er å gå inn og sjekke systemloggen, for å se om det ligger noen meldinger. En annen ting er å slå av automatisk restart ved feil. Kanskje dere får noen fornuftige feilmeldinger. Er siste BIOS, chipset-drivere, videodriver osv. lagt inn? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Prøv å lån PSU fra en kompis, se om det hjelper Lenke til kommentar
GeNiaL Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Du skal ikke inn på Generell først, det er en egen tab som Avansert står på, deretter går du på Startup and recovery, så skrur du av restart automatisk Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg prøvde jo dette men den restarta alikavel Lenke til kommentar
GeNiaL Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 snakker til Jensemann oxo da :smile: Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-09 21:40, skrev GeNiaL:snakker til Jensemann oxo da :smile: jj vet det da, men jeg går ut ifra at vi har det samme problemet her. Men du tror det kan hjelpe å oppgradere biosen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå