Aetius Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Maskinen til opphavet har et Abit NF7-S v2.0 hovedkort, og som vanlig har NB-kjøleren begynt å bråke som en jetmotor med klinkekuler i. Jeg har en passiv kjøler her, men for å finne ut om den passer må jeg vite avstanden mellom festehullene på hovedkortet. Noen som kan hjelpe meg? PS! Nei, jeg har ikke tilgang til mine foreldres maskin for øyeblikket, så jeg kan ikke måle selv. Lenke til kommentar
Mr. Nibble Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det ser ut til å være 6cm mellom hullene til chip-set vifta. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Har bare nappa ut viftene og kortene funker fett etterpå... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Det ser ut til å være 6cm mellom hullene til chip-set vifta. 6250201[/snapback] Hm. Faen. Har en kjøler som har ca 5,5 cm mellom festene. Men takk for målingen. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Har bare nappa ut viftene og kortene funker fett etterpå... 6250212[/snapback] Vet ikke om jeg tør det. Har overklokket FSB et stykke, så NB er sikkert ganske varm. Tror jeg må satse på å lime kjøleren fast med termisk lim istedet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Har bare nappa ut viftene og kortene funker fett etterpå... 6250212[/snapback] Vet ikke om jeg tør det. Har overklokket FSB et stykke, så NB er sikkert ganske varm. Tror jeg må satse på å lime kjøleren fast med termisk lim istedet. 6250254[/snapback] Kjørte min siste Barton 2500 på 11x 200fsb uten problemer, lenge etter at viften gikk til Hel.... Men vil anbefale minst en kabinettvifte da... Endret 5. juni 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 fant en gammel NB-kjøler som bør passe, så det ordner seg. Opphavet får bare tåle bråket til jeg kan komme på besøk og fikse ting. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Zalmans chipsetkjøler er billig og holder i massevis på dette hovedkortet. Jeg har selv kjørt denne i et par år på 200FSB uten problemer. (har også kjørt litt over) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå