anneb Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) jeg vil ha bort funksjonen at alle feltene må fylles ut, finner ikke ut hva som skal bort... og også "skjemaet er sendt"-funksjon. jeg vil at det skal være igjen at et skjema sendes til min epost.. er kokt i hodet etter første møte med php, så det er trolig et enkelt svar <?php $melding = $_POST['melding']; $avsender= $_POST['avsender']; if($melding == "" || $avsender == "") { echo 'Du må fylle ut <u>alle</u> feltene i skjemaet før du sender!'; } else { $from = 'avsender'; $to = '[email protected]'; $subject = 'Mail til meg'; $message = 'Melding fra ' . $avsender . "\n" . $melding; mail($to, $subject, $message, "From: $from"); echo 'Skjemaet er sendt!'; } ?> Endret 5. juni 2006 av anneb Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 <?php $melding = $_POST['melding']; $avsender= $_POST['avsender']; $from = 'avsender'; $to = '[email protected]'; $subject = 'Mail til meg'; $message = 'Melding fra ' . $avsender . "\n" . $melding; mail($to, $subject, $message, "From: $from"); echo 'Skjemaet er sendt!'; ?> Lenke til kommentar
anneb Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 men nå kom ikke informasjonen frem, dvs det kommer en epost men den inneholder ikke noe Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 jeg vil ha bort funksjonen at alle feltene må fylles ut, finner ikke ut hva som skal bort...og også "skjemaet er sendt"-funksjon. jeg vil at det skal være igjen at et skjema sendes til min epost.. er kokt i hodet etter første møte med php, så det er trolig et enkelt svar <?php $melding = $_POST['melding']; $avsender= $_POST['avsender']; if($melding == "" || $avsender == "") { echo 'Du må fylle ut <u>alle</u> feltene i skjemaet før du sender!'; } else { $from = 'avsender'; $to = '[email protected]'; $subject = 'Mail til meg'; $message = 'Melding fra ' . $avsender . "\n" . $melding; mail($to, $subject, $message, "From: $from"); echo 'Skjemaet er sendt!'; } ?> 6249494[/snapback] Bare et lite tips. På en eller annen måte må du behandle variablene du får fra skjema, ellers kan du bli utsatt for headerinjection, feks ved å bruke en slik funksjon function antiBot($string){ $unwanted = "/(%0A|%0D|\\n+|\\r+)(content-type:|mime-version:|cc:|bcc:)/i"; return !preg_match($unwanted, $string); } En liten "morsomhet" i den forbindelse er hijacking av mitt domene, hvor vi sendte 1 mill epost i løpet av noen få timer.... Det morsomme er at nå får webmaster (min kollega) et par tusen mail om dagen i retur fra Mailer-Daemon og Post Master. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 En liten "morsomhet" i den forbindelse er hijacking av mitt domene, hvor vi sendte 1 mill epost i løpet av noen få timer.... Det morsomme er at nå får webmaster (min kollega) et par tusen mail om dagen i retur fra Mailer-Daemon og Post Master. 6249825[/snapback] Haha. Fikk du foresten løst det problemet? Et spm til trådstarter, hvorfor vil du gi brukere muligheten til å sende deg et hav av tomme mail? Lenke til kommentar
anneb Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 En liten "morsomhet" i den forbindelse er hijacking av mitt domene, hvor vi sendte 1 mill epost i løpet av noen få timer.... Det morsomme er at nå får webmaster (min kollega) et par tusen mail om dagen i retur fra Mailer-Daemon og Post Master. 6249825[/snapback] Haha. Fikk du foresten løst det problemet? Et spm til trådstarter, hvorfor vil du gi brukere muligheten til å sende deg et hav av tomme mail? 6253202[/snapback] har så mange kolonner som skal/kan fylles ut og da blir det dumt at alle MÅ.. og dessuten er det noen skjulte (hidden) og, har en følelse at jeg har gitt meg ut på noe jeg ikke kan. men slik er situasjonen nå: jeg har et skjema som ser ut slik jeg vil det skal se ut og står fast på resten, får bare til itt av gangen og så blir resten feil. hvor begynner jeg? her er skjemaet forresten, php.filen blir det ikke noe orden på så den legger jeg ikke engang ved <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/loose.dtd"> <html> <head> <title>matogreiseliv</title> <meta name="generator" content="Anne Berntsen"> <!--<link href="/include/style.css" rel="stylesheet" type="text/css">--> <link rel="shortcut icon"> <style type="text/css" media="all"> body { background: #E2ECEB; font-weight: normal; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; } div.midframe { background: #cccc99; padding: 5px 5px 15px 5px;} div.bottomframe { background: #cccc99; padding: 4px;} a { color: #000000; text-decoration: none;} a:hover { text-decoration: underline; background: #009933;} a:hover.img { text-decoration: none; background: transparent;} table { /*font-size: 10pt;*/ font-size: small;} table th { font-size: medium;} table.menu {} table.menu th { background: #009933; font-family: serif; padding: 1px; text-align: center;} table.menu td { font-family: sans-serif; padding: 5px; /*font-size: 10pt;*/ font-weight: bold; border: inset 1px;} table.menu td.other { font-weight: normal;} table.menu td.plain { border: none;} table.news {} table.news th { background: #D5E3E4; font-family: serif; text-align: left; padding: 1px 1px 1px 5px;} table.news td { font-family: sans-serif; padding: 5px; /*font-size: 10pt;*/ border: inset 1px;} input { font-size: x-small; border: solid 1px #000000;} select { font-size: x-small; border: none;} textarea { font-size: x-small; border: solid 1px #000000;} table.adminmenu {} table.adminmenu th { font-family: serif; padding: 0px;} table.adminmenu td { font-family: sans-serif; padding: 0px; /*font-size: 10pt;*/ font-weight: normal; border: none;} table.admin {} table.admin caption { font-size: x-large; font-family: serif;} table.admin th { font-family: sans-serif; padding: 0px; font-size: small; text-align: left;} table.admin td { font-family: sans-serif; padding: 0px; font-size: small; font-weight: normal; border: none;} .adminnoaccess { font-size: x-large; text-align: center; color: red;} .adminsaved { font-size: x-large; text-align: center;} a.adminsaved { font-size: large; text-align: center; text-decoration: underline;} .subpagetitle { font-family: sans-serif; font-size: xx-large; text-align: left; font-weight: bold; } table.forum {} table.forum th { font-family: serif; padding: 0px 0px 6px 0px; text-align: left;} table.forum td { font-family: sans-serif; padding: 0px 0px 6px 0px; /*font-size: 10pt;*/ font-weight: normal; border: none; text-align: left;} table.school {} table.school th { text-align: left; font-weight: bold; font-size: small; padding: 3px;} table.school td { /*font-size: 10pt;*/ padding: 3px;} table.schoollist {} table.schoollist th {background: #009933; font-family: serif; padding: 1px; text-align: left; padding: 1px 1px 1px 5px; border: inset 1px;} table.schoollist td { font-family: sans-serif; padding: 5px 2px 5px 2px; font-size: small; font-weight: normal; border: inset 1px;} table.schoollist a { text-decoration: underline; font-weight: bold;} table.schoollist a.plain { text-decoration: underline; font-weight: normal;} </style> </head> <body> <div align="center"> <table width="530" border="3" cellpadding="0" cellspacing="2" bordercolor="#54A51A"> <tr><td bgcolor="#FFFFFF"> <table width="100%" height="61" border="0" cellpadding="0" cellspacing="2"> <tr> <td height="3"> <div class="subpagetitle"> </div> </td> </tr> <tr> <td height="19" align="center"> <font color="#F5730D" size="3" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">PÅMELDING TIL KONFERANSEN MAT OG REISELIV 2006</font></td> </tr> </table> <br> <form action="/script/FormMail.pl" method="POST"> <input type="hidden" name="recipient" value="[email protected]"> <input type="hidden" name="subject" value="pamelding"> <input type="hidden" name="email" value="[email protected]"> <input type="hidden" name="print_blank_fields" value="1"> <input type="hidden" name="required" value="Etternavn,Fornavn,Firma,Adresse,Postnr,Poststed,Telefon_arbeid,Mobil,Epost,Faktura_Adresse,Postnr,Poststed"> <input type="hidden" name="redirect" value="/sokntakk.php?i=7640"> <input type="hidden" name="missing_fields_redirect" value="/soknerr.php"> <table width="100%" border="0"> <tr bgcolor="#E8E8E8"> <td width="25%">Etternavn</td> <td><input type="text" name="Etternavn"></td> </tr> <tr bgcolor="#E8E8E8"> <td width="25%">Fornavn</td> <td><input type="text" name="Fornavn"></td> </tr> <tr bgcolor="#E8E8E8"> <td width="25%">Firma</td> <td><input type="text" name="Firma"></td> </tr> <tr bgcolor="#E8E8E8"> <td width="25%">Adresse</td> <td><input name="adresse" type="text" size="63"> </td> </tr> <tr bgcolor="#E8E8E8"> <td>Postnummer</td> <td><input name="Postnr" type="text"></td> </tr> <tr bgcolor="#E8E8E8"> <td>Poststed</td> <td><input name="Poststed" type="text"></td> </tr> <tr bgcolor="#E8E8E8"> <td>Telefon Arbeid</td> <td><input name="Telefon_arbeid" type="text"></td> </tr> <tr bgcolor="#E8E8E8"> <td>Mobil</td> <td><input name="Mobil" type="text"></td> </tr> <tr bgcolor="#E8E8E8"> <td>Epost</td> <td><input name="Epost" type="text"></td> </tr> <tr bgcolor="#FFFFFF"> <td colspan="2"> </td> </tr> <tr bgcolor="#FFFFFF"> <td>Fakturadresse</td> <td><input name="Faktura_Adresse" type="text" size="63"></td> </tr> <tr bgcolor="#FFFFFF"> <td width="25%">Postnummer</td> <td><input name="Postnr" type="text"></td> </tr> <tr bgcolor="#FFFFFF"> <td>Poststed</td> <td><input name="Poststed" type="text"></td> </tr> <tr bgcolor="#FFFFFF"> <td colspan="2"> </td> </tr> <tr> <td width="25%" bgcolor="#e6e6e6">Andre opplysninger</td> <td bgcolor="#e6e6e6"><input type="text" name="Elev_Diverse" size="63"></td> </tr> <!-- <tr> <td bgcolor="#e6e6e6" width="25%"></td> <td bgcolor="#e6e6e6" width="25%"></td> <td bgcolor="#e6e6e6" width="25%"></td> <td bgcolor="#e6e6e6" width="25%"></td> </tr>--> </table> <br> <div align=right> <input type="reset" name="reset" value="Tøm skjema"> <input type="submit" name="Submit" value="Send påmelding"> </div> </form> </td></tr> </table> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 En liten "morsomhet" i den forbindelse er hijacking av mitt domene, hvor vi sendte 1 mill epost i løpet av noen få timer.... Det morsomme er at nå får webmaster (min kollega) et par tusen mail om dagen i retur fra Mailer-Daemon og Post Master. 6249825[/snapback] Haha. Fikk du foresten løst det problemet? Et spm til trådstarter, hvorfor vil du gi brukere muligheten til å sende deg et hav av tomme mail? 6253202[/snapback] Vel - kollega fjernet sin adresse for videresending av uaddressert post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå