Gå til innhold

7600GT: Mens vi venter på større oppgraderinger?

Anbefalte innlegg

Systemet mitt kan man se i profil.

Jeg merker at skjermkort og mer RAM er første prioritet nå. Gidder ikke hoppe rett på AM2 eller noe annet, så har foreløpig bestemt meg for Corsair TWINX2048-4000PT.

Så lurer jeg på skjermkort, om et 7600GT vil være tilfredsstillende en stund fremover, eller om jeg føler det blir for slapt.

Radeon X800XL som jeg har nå sliter en del i Oblivion ved 1280x1024, i hvert fall ved de instillinger jeg ønsker. Oblivion er vel nVidia-fan, og av det jeg ser yter 7600GT tålelig bra der.

Om noen vet om benchmarks i f.eks Oblivion med både X800XL og 7600GT hadde jeg blitt glad.

Eller om noen kan råde om hva som vil være fornuftig av skjermkort i prisklassen rundt 7600GT. Om det ikke utgjør noen forskjell fra mitt X800XL gidder jeg jo ikke, men HDR og litt friskere på nyere spill regner jeg jo med at f.eks 7600GT er.

Hva syns dere?

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg får prøve å revurdere mine ønsker litt da:

Hvis jeg får spilt Oblivion med brukbare grafikkinstillinger@1280x1024 samt HDR med et 7600GT når jeg da har en Opteron 146 på 2,8GHz og (snart) 2GB RAM, så er jeg nok fornøyd, og skulle klare meg en stund til jeg gidder å bruke masse penger på en større oppgradering.

X1800XT 256MB koster meg 500,- mer enn et 7600GT.

7900GT 256MB koster 800,- mer enn 7600GT.

X1800XT 512MB koster 900,- mer enn 7600GT.

Jeg blir jo litt fristet ja...

Har allerede en Zalman VF700-Cu som for øyeblikket støver ned på mitt X800XL som jeg sikkert kommer til å bruke videre.

Får også legge til at jeg ikke kjører et skjermkort default hvis det går noe høyere, og det er vel alltids litt å hente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...