Gå til innhold

Få tilbake slettede bilder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du ikke har skrevet over noen data, burde det være mulig.. Bruker du Mac eller PC?

6249037[/snapback]

Har ikke skrevet over noe... skulle legge inn bilder på pc`n og klarte å slette mer enn jeg skulle :thumbdown: Bruker pc

Lenke til kommentar
Du kan søke litt rundt etter "Data Recovery software windows" på Google.. Hadde du hatt Mac kunne jeg ha hjulpet deg stort, men når du bruker PC er det ikke mye jeg kan gjøre.. Skal leite litt rundt og se om jeg finner noe som kan være til hjelp :)

6249076[/snapback]

Søkte på Data Recovery software windows og dette bør vel kansje funke: http://www.active-undelete.com/

Står jo Recovers files on removable devices (SmartMedia, Secure Digital, MemoryStick, etc.) Jeg har compact-flash så det går vel??

Lenke til kommentar
Men jeg lurer på.. Går det an å gjenopprette data fra flashbaserte minner? Jeg testa det en gang med en pretec usb minne og fant ikke noe på den usb sticken.. Er det slik med cf kort og som trådstarter har?

6270962[/snapback]

Har flere ganger hentet tilbake slettede bilder fra minnepinner med Zero Assumption Digital Image Recovery, har ikke vært noe problem.

Så lenge dataen ikke er overskrevet, bør det gå fint.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

brukte selv active undelete i går fikk tilbake alle bildene og dokumentene mine,

men de så ut til å være fine bilder i jpg format men de funket ikke ikke engang photoshop kjente de igjen så vet ikke om jeg vil anbefale det (men deilig å vite at jeg har bildene fordi om de er "låste")

si i fra om du brukte programmet og fant en løsning :)

Lenke til kommentar
Men jeg lurer på.. Går det an å gjenopprette data fra flashbaserte minner? Jeg testa det en gang med en pretec usb minne og fant ikke noe på den usb sticken.. Er det slik med cf kort og som trådstarter har?

6270962[/snapback]

I prinsippet skal det gå greit. NAND Flashminne er laget slik at det har begrenset antall skrivesykler (ca. 1 million), men tilnærmet ubegrenset med lesesykler. Det vil si at for å forlenge levetiden på flashbaserte lagringsmedia så skrives ikke dataene over selv om de slettes, minnet de okkuperer blir bare merket som ledig. I tillegg vil flashlager av noenlunde kvalitet være designet på en sånn måte at de fordeler skriving utover cellene på en slik måte at alle cellene skrives til noenlunde jevnt så med mindre du fyller opp lageret er det ikke sikkert at gamle data blir overskrevet.

Men det vil nok i praksis variere fra produsent til produsent hvor vidt det fungerer eller ikke å hente tilbake data.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noe problem med rett verktøy, jeg henta ut noen tusen bilder fra en harddisk som jeg både hadde fjerna partisjonen og reformatert, fikk tilbake alle filene og jeg tror det skulle bli det samme med minnekort og minnepinner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sikket tusen andre som har spurt om akuratt det samme. Eg klarte å sletta bildene minne på compact flas minnebrikko mi. Og har prøvd mangen forskjellige programmer for å få henta de igjen. Er det bare til å gi opp, eller har eg eit håp om at nokon der ute kan hjelpa meg? :)

Div Programmer eg har prøvd:

- Photo rescuer

- Active undelete

Det var nokon til som eg har gløymd navnet på :dontgetit:

Endret av Unique-
Lenke til kommentar
Div Programmer eg har prøvd:

- Photo rescuer

- Active undelete

Vi bruker Lexar Image Rescue der jeg jobber. Fungerer stort sett, men enkelte ganger er minnekortet så "f*cked" at maskinen låser seg når det settes inn, eller den vil rett og slett ikke registreres av maskinen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...