amiganostalgia Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! På mitt tidligere kort hadde jeg Creative integrert lyd og det virket veldig bra. Nå har jeg Nforce4 audio integrert på hovedkortet. Og jeg er litt forvirret. For det første er det Realtek Ac'97 står det, men det hjelper ikke det pøkk å installere kun ac97 drivere. Derimot er det Nforce4 drivere som står for lyden. Lang historie kort, det kræsjer med spill etc med onboard lyd virker det som. Jeg kjørte uten lyd drivere, og det gikk greit. Nå er det jo slik at integrert lyd på nforce kort er ganske normalt, så det jeg lurer på, er om noen kan rapportere hvilke drivere som eventuelt fungerer stabilt og om dette er en kjent problem stilling, evt. erfaringer etc. Maskinen kjører stabilt i alle slags tester, men starter jeg gode gamle q3 kræsjer det fort. Det virker som det evt er slik at lyd chipen på hovedkortet blir for varm etter bruk. Jeg fikk med små 0.5/1.0 cm kjølechips som er ment å sette på hovedkortet. Lurer også på hvilke chipper som ville vært bra å ha slike små kjøleribber på. Jeg har satt i ett Creative audigy 2 value, og det ser ut til å klare jobben bra. Selv om maskinen er overklokket. Hovedkort er Epox 9npa+ Ultra. Er veldig fornøyd med det ellers, men det virker altså som at lyd chippen/e ikke klarer å henge helt med i svingene.. Setter pris på svar. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Nå er det jo slik at hadde folk flest brukt google litt oftere hadde man løst mye problem - på ditt hk har du en RealTek ALC850 brikke, som står for lyden - dette brikkesettet er for si det mildt - møk ;P Er mye problem med dem anbefaler deg på det sterkeste disable lydkortet i bios - og få tak på et annet lydkort - eks. alt fra sb live 5.1 og opp - koster ikke mye. Om du likevel vil fortsette bruke onboard lydkortet finner du drivere til det på http://www.realtek.com.tw/downloads/dlac97...8&Software=True Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Det skjønner jeg jo, men jeg er forvirret over at det ikke hjalp å installere realtek sine drivere mens det fungerte med nforce audio drivere, når det ER realtek chip. Skjønner? Jeg var iallefall veldig forvirret, satt nå i audigy 2 kortet og det har fungert fint hittil. Men takker for svar da. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Du skal ha realtek AC97 driverne, og nForce4 chipset driverne... Hvis ikke kan ting bli ustabile Hos meg var det nettverksporten som crasha systemet i ett sett, pga at chipset driveren ikke var installert Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg har da chipset drivere installert. Men jeg fikk altså ikke lyd med bare realtek drivere. Og lyd fikk jeg selv om jeg "bare" hadde nforce4 audio driverne. Så hva er det Realtek ac97 driverne egentlig gjør? Spiller ping pong med chipset og audio chip'n? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå