Flimzes Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg ahr en 3500+ clocket til ca 2500mhz, Jeg synes den blir litt varm i forhold til lydnivå 46 grader idle på laveste viftehastighet og 50grader load. Kan senke med 5grader på maks, men på maks bråker den som et uvær. Tror dere denne Vil være bra nok, og er det en bra pris for en kjøler uten vifte. Vil den passe på et MSI k8n sli-f hovedkort? Og vil den hjelpe fra original kjøler på temp per lydnivå Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Tror den vil fungere bra ja. Du kan jo i tillegg handle en vifte som passer med viftekontroll slik at du kan regulere hastigheten/støynivået. Den vil nok fint klare å kjøle bedre samt med lavere lydnivå. Hvis du er i tvil om den passer på ditt hk kan du sende mail og høre. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Har den nevnte kjølern på en pc i huset,og kan anbefale den.Holder en Opteron [email protected] på 43 grader max load med en stille 90mm Papst vifte.Vær klar over at du må sette på ei plate bak hovedkortet. Endret 6. juni 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Tror ikke det skulle være noe stort problem med å ta ut plate . Det er bare det at Amd stocked kjøler bråker som et h******. Så skrur jeg ned farten og da går cpuen varm, har to 120mm vifter som suger luften ut fra cpu området, men kjøleren er så liten at jeg tror mesteparten av luften blir sugd ut fra andre retninger, denne kjøleren er jo ganske stor. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Sìkker på at det ikke er noe løst som gjør at viftne din vibrerer og lager lyd på den måten? Er det vikrleig viftestøyen alene som er så høy? Kjøleren du linker til er veldig bra. Kjører den på servermaskinen min. Akkurat her og nå koser den seg på 36grader C på idle (med en svak vifte, sorry jeg husker ikke hvilken modell viften er). Du trenger ihverfall ikke særlig futt på viften for å hodle en grei temp. 36C er ganske bra med tanke på at den servermaskinen har 12 harddisker og diverse annet som står og går i den. Med andre ord er temperaturen i kabinettet en del høyere enn hva som er normalt for de fleste). Annbefales. -Stigma Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Plutselig ble behovet for ny kjøler litt større nå når sommervarmen kom, prossesoren gikk litt lenger opp på 40 enn jeg liker. Jaja, nå var det vel godt over 30 grader her inne på sammet idspunkt, så det er vel ikke så ille med stock kjøler på 1800rpm. Tror dere det vil bli stor forskjell i temperatur med denne vs en en stock amd kjøler. Evt vifte kommer til å bli stilt så lavt at jeg ikke hører den så må nok regne med rundt 1400rpm viftehastighet (Er støyalergiker, pc'en min er helt stille nå, brukte 550kr på ny strømforsyning bara pga bråk) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Sìkker på at det ikke er noe løst som gjør at viftne din vibrerer og lager lyd på den måten? Er det vikrleig viftestøyen alene som er så høy? Kjøleren du linker til er veldig bra. Kjører den på servermaskinen min. Akkurat her og nå koser den seg på 36grader C på idle (med en svak vifte, sorry jeg husker ikke hvilken modell viften er). Du trenger ihverfall ikke særlig futt på viften for å hodle en grei temp. 36C er ganske bra med tanke på at den servermaskinen har 12 harddisker og diverse annet som står og går i den. Med andre ord er temperaturen i kabinettet en del høyere enn hva som er normalt for de fleste). Annbefales. -Stigma 6261119[/snapback] Ja er sikekr på det, men tror viftekontakt på hk er litt sær, for jeg har målt viftehastigheten på 5000rpm når den bråker så mye. 5000rpm på en 70mm vifte over kjøleribbe bråker som et svineri. Grunnen til at jeg vet det er at jeg kan skru av viftene, og når jeg skrudde av den viften både digitalt, og manuelt (finger på viften) så forsvant lyden. EDIT: med litt tegnsetting kommer meningen fram Endret 10. juni 2006 av micke090 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Plutselig ble behovet for ny kjøler litt større nå når sommervarmen kom, prossesoren gikk litt lenger opp på 40 enn jeg liker. Jaja, nå var det vel godt over 30 grader her inne på sammet idspunkt, så det er vel ikke så ille med stock kjøler på 1800rpm. Tror dere det vil bli stor forskjell i temperatur med denne vs en en stock amd kjøler. Evt vifte kommer til å bli stilt så lavt at jeg ikke hører den så må nok regne med rundt 1400rpm viftehastighet (Er støyalergiker, pc'en min er helt stille nå, brukte 550kr på ny strømforsyning bara pga bråk) 6282769[/snapback] Din temperatur kommer garantert til å synke med den kjølern.Men er det 30 grader i rommet er det ei grense for hvor mye.Husk også bra luftflyt i kabinettet ellers også,helst minst ei 120mm ifront og det samme som trekker ut bak. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Plutselig ble behovet for ny kjøler litt større nå når sommervarmen kom, prossesoren gikk litt lenger opp på 40 enn jeg liker. Jaja, nå var det vel godt over 30 grader her inne på sammet idspunkt, så det er vel ikke så ille med stock kjøler på 1800rpm. Tror dere det vil bli stor forskjell i temperatur med denne vs en en stock amd kjøler. Evt vifte kommer til å bli stilt så lavt at jeg ikke hører den så må nok regne med rundt 1400rpm viftehastighet (Er støyalergiker, pc'en min er helt stille nå, brukte 550kr på ny strømforsyning bara pga bråk) 6282769[/snapback] Din temperatur kommer garantert til å synke med den kjølern.Men er det 30 grader i rommet er det ei grense for hvor mye.Husk også bra luftflyt i kabinettet ellers også,helst minst ei 120mm ifront og det samme som trekker ut bak. 6282793[/snapback] Det er i loftetasje med svart tak, sånn for å forklare temp. Har to 120mm over og ved siden av cpu, en avtrekksvifte og en i psu. Har i tillegg en plastikk-kanal fra sidedøra til cpu'en. Så cpu-viften vil dra inn luft rett utenfra. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Gå for den du. Kjøp ei Papst 23db 90mm vifte i tillegg f.eks. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Gå for den du. Kjøp ei Papst 23db 90mm vifte i tillegg f.eks. 6283204[/snapback] Den vifta der er det værste rælet jeg har vært borti. Den bråker no så inn i he****e. Fattern bestilte en sånn en fordi at maskina hans bråkte, den var værre. Helt sinnsykt bråk. (Ikke for å være sur, men papst har jeg fått nok av). Er det noen andre anbefalte alternativer? Mist skal vist være bra eller? Og hvordan er de Northq silent tornade? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) jeg får nestet 50 grader load på xp-90c med 92mm vifte på halv strøm, dvs 700-800gram kobber heatpipe. i sommervarmen. med 1.5 volt istedenfor 1.4 og du får det samme på boxed? kjøp en vifte du kan da med deg til enten am2/775 conroe med festeanordninger. så kan du legge i litt, hvis det er en helt ny opteron så blir de jo pensjonert med hastigheten og varmen fortere, så sørg for å ha best mulig kjøling. merker det selv med sommeren. Endret 11. juni 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 jeg får nestet 50 grader load på xp-90c med 92mm viftepå halv strøm, dvs 700-800gram kobber heatpipe. i sommervarmen. med 1.5 volt istedenfor 1.4 og du får det samme på boxed? kjøp en vifte du kan da med deg til enten am2/775 conroe med festeanordninger. så kan du legge i litt, hvis det er en helt ny opteron så blir de jo pensjonert med hastigheten og varmen fortere, så sørg for å ha best mulig kjøling. merker det selv med sommeren. 6286220[/snapback] Det er en athlon 64 3500+. Den er vanligvis oc til 2.5-2.6ghz og 0.3 volt økning, pleier å kunne legge til 3 grader da. Har ikke oc så mye nå når jeg kjører med vista. Pc'en er 8 måneder gamel så en ny er ikke planlagt på en god stund, kan godt være at det blir 6 år til neste gang, (det var så lang tid jeg hadde den forige) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå