Gå til innhold

Sony Bundles PS2 With PS3!

Mala

Anbefalte innlegg

Rull diskusjon!

"A surprising report has emerged from Japan's Ultra One monthly technology magazine. The magazine's July issue reports that Sony will be achieving backwards compatibility on the PlayStation 3 not through software emulation, as previously announced, but through physical hardware."

Ja da skulle vel mesteparten av PS spilla vere sikra med full kompitabilitet.Og det er jo eit flott pluss:)

"The PS3 comes equipped with, in addition to a default hard disk, a "large amount of flash memory," the magazine reveals. This is used to house the operating system and all future system updates. Based on the wording in the magazine, it seems that the hard disk is to be used exclusively for multimedia content and will not contain any system features; users will, after all, be able to swap the built in hard drive out with any standard drive they pick up at a computer hardware store."

Dersom det er tilfellet, så er dette eit stort pluss til PS3 syns eg:)

http://ps3.ign.com/articles/711/711242p1.html

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt at de har lært av Xbox 360 sine feil med tanke på emulering og harddisk. Lurer litt på hvordan sikkerhetsrutinene blir på PS3 egentlig.

En ting jeg lurer veldig på er hvorfor MS ikke prøver å lage et emuleringsprogram slik som vanlige emulatorer og bygger støtten på spill fra den. Slik de gjør det nå virker jo ganske teit, ser ut som de lager på en måte en emulator for hvert spill.

Lenke til kommentar
Godt at de har lært av Xbox 360 sine feil med tanke på emulering og harddisk. Lurer litt på hvordan sikkerhetsrutinene blir på PS3 egentlig.

En ting jeg lurer veldig på er hvorfor MS ikke prøver å lage et emuleringsprogram slik som vanlige emulatorer og bygger støtten på spill fra den. Slik de gjør det nå virker jo ganske teit, ser ut som de lager på en måte en emulator for hvert spill.

6249084[/snapback]

Leste enn plass der at utviklerne hadde brukt forskjellige måter å utnytte kraften i den gamle Xboxen, så de trengte å gjøre det enkeltvis.

Lenke til kommentar

6249084[/snapback]

Leste enn plass der at utviklerne hadde brukt forskjellige måter å utnytte kraften i den gamle Xboxen, så de trengte å gjøre det enkeltvis.

6249110[/snapback]

Det forklarer en god del. Men det må da kunne eksistere en løsning på det. Er jo "bare" å legge inn diverse utvidelser i grafikkplugins osv. Burde være mulig. Men MS vet jo sikkert bedre.

Lenke til kommentar

dette er bra. testa forza på 360 min, og det gikk utrolig dårlig, hadde mye dårligere framerate gjevnt over, og på noen baner var det laggfest deluxe. kan max ha vært 2-3fps. utrolig plagsom, da forza vart det eneste spillet jeg hadde en stund...

så full støtte via hardware for bakoverkompabilitet er konge.

Lenke til kommentar
dette er bra. testa forza på 360 min, og det gikk utrolig dårlig, hadde mye dårligere framerate gjevnt over, og på noen baner var det laggfest deluxe. kan max ha vært 2-3fps. utrolig plagsom, da forza vart det eneste spillet jeg hadde en stund...

så full støtte via hardware for bakoverkompabilitet er konge.

6249356[/snapback]

Eg sitter å spille Forza på min 360 i disse dager, spillet går ganske så glatt her. Noe FPS drop er det noen steder.Men etter den siste oppdateringen skal Forza ha funket ganske bra etter det eg har hørt :hmm:

Lenke til kommentar

6249084[/snapback]

Det der har vært tatt opp i flere av Majornelsons podcasts. Kortversjonen var noe med at etterhvert som utviklerne ble kjent med Xbox(1) så gjorde det de utroligste "ustandard" ting direkte til hardware messige dimpedutter inni maskina for å skvise hestekrefter ut av den. Derfor er det vanskelig å lage en emulator som greier å kjøre alt uten så mye om og men. Beklager dårlig forklaring fra meg, men det låti rimelig forståelig de gangene jeg har hørt det forklart på podcastene hans.

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

6249084[/snapback]

Det der har vært tatt opp i flere av Majornelsons podcasts. Kortversjonen var noe med at etterhvert som utviklerne ble kjent med Xbox(1) så gjorde det de utroligste "ustandard" ting direkte til hardware messige dimpedutter inni maskina for å skvise hestekrefter ut av den. Derfor er det vanskelig å lage en emulator som greier å kjøre alt uten så mye om og men. Beklager dårlig forklaring fra meg, men det låti rimelig forståelig de gangene jeg har hørt det forklart på podcastene hans.

Dr Peedee

6249591[/snapback]

Skjønner, takk for oppdateringen. Men uansett syns jeg det er rart at de ikke klarer det. Men nok om det. Bra at PS3 iallefall har en mer gjennomtenkt emulering.

Lenke til kommentar

Sony veit vel at en av deres sterkeste kort er bakoverkompabilitet...

dykk kan jo sette opp mot kvarandre antall spill på ps1 og ps2 til antall spill på

xbox 1 og xbox 360..

vil tro spilltiltlene er flere til ps konsollone, noe som ikkje er rart siden den har vert lengre på markedet,men da må og sony ha full bakoverkompabilitet slik at folk

kan spille alle det hundre millionene med spill som eksisteret til ps konsollene..

Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke denne bakoverkompabilitet opplegget. Kjøper man ikke en ny konsoll for å ta nytte av de nye tingene som kommer? Greit at jeg kan spille Halo 2, men jeg har fortsatt min gamle konsoll.

6250222[/snapback]

Er flere grunner til det.

- Du slipper å ha liggende to maskiner

- Alltid kjekt å spille litt gamle spill nå og da

- Trenger bare kjøpe en maskin om man vil spille både gamle og nye spill

- Retro-spilling, noe som har blitt veldig populært i det siste

- Noen har begynt å få en diger spillsamlig, hvorfor ikke ha muligheten med å bruke den også uten å krype på mørkrommet og finne fram konsollen?

Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke denne bakoverkompabilitet opplegget. Kjøper man ikke en ny konsoll for å ta nytte av de nye tingene som kommer? Greit at jeg kan spille Halo 2, men jeg har fortsatt min gamle konsoll.

6250222[/snapback]

Hender titt og ofte at jeg tar fram gamle PlayStation-spill, og da er det greit å slippe å dra fram PlayStation i tillegg, siden jeg kan spille dem på PS2. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

6249084[/snapback]

De har laget et emuleringsprogram. Nå har det seg slik at en del spill kjører helt perfekt på dette programmet, mens de fleste spill ikke gjør det. Dette er grunen til at blant annet "Barbie™ Horse Adventures™ Wild Horse Rescue™" er på listen over bakoverkompitalbe spill. M$ har ikke brukt noen mere tid på å få dette spillet kjørbart på X360 enn andre spill, det bare "tilfedligvis" virket med softwaren M$ hadde utviklet for dette. Ut over dette er vel indviduell tilpassning av hvert enkelt spill eneste alternativ. Men dette gjøres vel med basis i softwaren de har utviklet for dette. Og skal vi tro M$ er det en veldig komplisert liten sak.

Lenke til kommentar

Synes Sony skal ha ros for å gi PS2 folket muligheten til å kvitte seg med den når PS3 kommer. Men jeg som ikke har PS2 og ikke har noen interesse av å kjøre de spillene på PS3 er vel kanskje litt skuffet av å måtte "sponse" de som vil ha det slik :)

En ting jeg lurer på er hvordan dette fungerer praktisk. Hvis PS3 inkluderer PS2 hardwaren hvordan jobber de sammen? Får man HD oppskalering da? Isåfall må vel det fortsatt skje en emulering i PS3 hardwaren for å få ut HD, eller?

Lenke til kommentar

6250222[/snapback]

Eller folk som BARE eier nyere konsoller feks ps2 skal kunne nyte ps1 spill. Og nå at Ps3eiere som BARE eier ps3 skal kunne nyte ps2 og ps1 spill. Ikke alle som følger enhver konsoll vettu

Lenke til kommentar

Ta meg f.eks gjikk til innkjøp med ein gang av Halo2 når eg fikk min 360.Sitter å spiller Forza på den i disse dager,deilig det å kunne spille forrige generasjon klassikere dersom du gjikk glipp av den og den konsollen :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg tror dette gjelder bare Emotion-chip'en, så dyr lenger.

Sony har faktisk brukt utrolige 2,3 milliarder(!) dollar(!!) på å forminske å utvikle den videre siden PS2 kom på markedet.

Så jeg tror ikke det gjør noe utslag på prisen i butikken, med tanke på hvor mange Sony kan smekke i sammen og hvor lett det kan gjøres.

Voodoo-brikken blir sikkert emulert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...