Mazeking Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Når man skal ta bilder av folk i helfigur aktfotografering. Hva skalgs brennvidder er da mest hensiktmessig å bruke? Bør man holde seg rundt 100 mm eller mer mindre? Hva bruker man når man skal produsere enklere reklamemateriel med personer som hovedmotiv? Dette objektivet skal brukes på EOS 350D. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg ville sannsynligvis brukt 28 eller 35mm til helfigur-akt. Til halvfigur ville jeg brukt 50mm. Med 100mm vil du få en forholdsvis lang arbeidsavstand hvis du skal ta helfigur. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg følger nok PMnormal her, bortsett fra at jeg ved utebruk hadde brukt 50 uansett, sikkert fordi jeg liker 50`n min bedre enn 28`n. Du har gjerne litt bedre plass ute..... Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hva bruker man når man skal produsere enklere reklamemateriel med personer som hovedmotiv? 6248829[/snapback] For min del ville jeg prøvd 24-70/2.8 til dette. Da dekker du det meste som er aktuelt. Men en god normalzoom kan også funke - mange vil nok si 18-50/2.8, men jeg vil heller ha litt mer i den lange enden, for å dekke de mer portrettliknende situasjonene bedre. Lysstyrke er viktig for å ha kontroll med skarphet og dybdeskarphet! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 jeg ville brukt 35mm fast, det gir skarpest bilder og er bra brennvidde Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 jeg har iallfall brukt 50mm til halvfigur, og det fungerer utmerket Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 28-35mm skulle nok funke bra ja. @hardmongo: Stilig objektiv, hvor kjøper jeg vidunderet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå