Jankee Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 er iallefall to stykker i oslo Langs Karl Johan og Aker brygge. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Vet ikke om de selger den her i Norge, men i Ungarn hadde de en drink på Fridays som hette Electric Lemonade eller noe i den duren. Må prøves. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Litt flau må jeg innrømme at jeg aldri har hørt om kjeden Friday's før. Den er ikke her på sunnmøre i hvertfall. Hvor i Oslo ligger den? 6250113[/snapback] Den er ikke spesielt gammel i Norge. Dessuten er vel prisnivået litt i høyeste laget for sunnmøringer. JEg er 15 år, hvis jeg og en kompis går og kjøper et glass bruss hver for eks 20 kroner eller noe. Får vi da påfyll da? 6250170[/snapback] Det er nok bare for spisegjester. Hvorfor i alle dager skulle alderen din ha noen betydning her? Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Edit: Endret 5. juni 2006 av SpecialK Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) "Litt flau må jeg innrømme at jeg aldri har hørt om kjeden Friday's før. Den er ikke her på sunnmøre i hvertfall. Hvor i Oslo ligger den?" -----> "Den er ikke spesielt gammel i Norge. Dessuten er vel prisnivået litt i høyeste laget for sunnmøringer." Mitt svar: Hah, det er det dummeste jeg har hørt. Det var derfor vi gikk dit ja? Fordi det var for dyrt for oss? Tåpelig. Friday's er ikke noe dyrere enn andre plasser i samme kategori. Og det er heller ikke dyrt med tanke på mengde mat du får og påfyll av brus:) Edit: jeg fucka til quotinga:p Endret 5. juni 2006 av SpecialK Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Friday's er alt som er hatet og elsket med USA; store porsjoner med fettholdig mat til en rimelig pris, med gratis påfyll. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) JEg er 15 år, hvis jeg og en kompis går og kjøper et glass bruss hver for eks 20 kroner eller noe. Får vi da påfyll da? 6250170[/snapback] Nei. Du må nok være 16 år, hvis ikke du har med en forelder/foresatt, da blir lavalder 14 år. Edit: SteffyBoy, hva er å hate med dette da? Endret 5. juni 2006 av Torinogut Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 JEg er 15 år, hvis jeg og en kompis går og kjøper et glass bruss hver for eks 20 kroner eller noe. Får vi da påfyll da? 6250170[/snapback] Nei. Du må nok være 16 år, hvis ikke du har med en forelder/foresatt, da blir lavalder 14 år. Edit: SteffyBoy, hva er å hate med dette da? 6250461[/snapback] Tja, en nasjonal fedmeepidemi? Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 JEg er 15 år, hvis jeg og en kompis går og kjøper et glass bruss hver for eks 20 kroner eller noe. Får vi da påfyll da? 6250170[/snapback] Nei. Du må nok være 16 år, hvis ikke du har med en forelder/foresatt, da blir lavalder 14 år. Edit: SteffyBoy, hva er å hate med dette da? 6250461[/snapback] Tja, en nasjonal fedmeepidemi? 6250471[/snapback] Neida, går bra det. HØyt stoffskifte for seiern. Kan ikke "sunnere" sjapper henge seg på denne god service bølgen da? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Ingen tvil om at amerikanske restauranter har mye høyere standard på servicen, men så virker det som folk her i landet har en Mr. Pink-innstilling til tips. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Man skal jo egentlig gi 10% av prisen i tips. Hvertfall på en finere plass. Tror ikke det er så mange som bryr seg om det;) Men er det ikke også sånn i Norge at tipsen på en eller annen måte er inkludert i prisen? Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Ingen tvil om at amerikanske restauranter har mye høyere standard på servicen, men så virker det som folk her i landet har en Mr. Pink-innstilling til tips. 6250499[/snapback] Kan ikke bli mer enig! Min far har resit en del når han var yngre, i tillegg har han også reist mye på forretingsreise til tider. Og min mors reaksjon på hans tips (som jeg syntest er helt greie summer) når vi en sjelden gang er på resturant er vel bevis nok på at nordmenn ikke verdsetter god service. Endret 5. juni 2006 av Torinogut Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Å, ja, gratis påfyll av brus, ja. Standard det, i USA. Kongesjeft! Kommer til å glemme det når jeg kommer tilbake til Norge og drikke brus for flere hundre kroner Og i South Carolina må du legge på tax (5%) og tips (min 10%, vanligvis 15%-20%) på prisen du ser på spisesteder. Og det er ikke sånn at du kan tipse, det er forventet like mye som det er forventet at du betaler regningen i Norge. Husker første gang jeg spiste ute, og rundet bare opp til nærmeste hele dollar. Da kom servitøren ettermeg og sa at "you only tipped a dollar, did I do something wrong? I don't get it...". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Husker første gang jeg spiste ute, og rundet bare opp til nærmeste hele dollar. Da kom servitøren ettermeg og sa at "you only tipped a dollar, did I do something wrong? I don't get it...". 6250542[/snapback] Mens her i Norge ga jeg 15% til en bartender, og han kom bort til meg og takket meg personlig. Sært. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Men her tjener de sånn $2 i timen utenom tipset også da Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Men her tjener de sånn $2 i timen utenom tipset også da 6250579[/snapback] Noen stedet tjener de minimum wage, andre steder tjener de mer enn nok. De dyreste restauranter har servitører med peiling på vin og mat, i tillegg til at de er meget høflige og veltalende. De får også 15%. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Norge har jo tips o.l inkludert i prisene, det er jo en ganske vesentlig forskjell i forhold til USA. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Litt flau må jeg innrømme at jeg aldri har hørt om kjeden Friday's før. Den er ikke her på sunnmøre i hvertfall. Hvor i Oslo ligger den? 6250113[/snapback] Ikke fortvil, jeg har heller ikke hørt om Fridays. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 er iallefall to stykker i osloLangs Karl Johan og Aker brygge. 6250173[/snapback] Du glemte den i Klingenberggaten. Altså tre stykker som perler på en snor Karl Johan er best for turister, Klingenberg best for mat og Aker Brygge best for utepils IMO. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 er iallefall to stykker i osloLangs Karl Johan og Aker brygge. 6250173[/snapback] Du glemte den i Klingenberggaten. Altså tre stykker som perler på en snor Karl Johan er best for turister, Klingenberg best for mat og Aker Brygge best for utepils IMO. 6251051[/snapback] Prisen for pils der da? Aker Brygge er jo kjent for sinnsyke priser på pils.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå