Dead_Rabbit Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Ubuntu går som en drøm her. Har ikke hatt _noen_ problemer siden jeg installerte det. Men, det kan være lurt å være litt oppmerksom på hvilke merker man kjøper, når man skal bruke Linux på en maskin, og passe på at det man kjøper er kompatibelt med linux. Thinkpad laptopen min (IBM/Lenovo) er 100% linux-kompatibel. Har ikke hatt antydning til problemer med det. Endret 9. juni 2006 av zirener Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Ubuntu går som en drøm her. Har ikke hatt _noen_ problemer siden jeg installerte det. Men, det kan være lurt å være litt oppmerksom på hvilke merker man kjøper, når man skal bruke Linux på en maskin, og passe på at det man kjøper er kompatibelt med linux. Thinkpad laptopen min (IBM/Lenovo) er 100% linux-kompatibel. Har ikke hatt antydning til problemer med det. 6276427[/snapback] har Thinkpad selv... ingen problemer og alt funker som det skal går som en drøm! Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Prøver å innstallere Linux på en gammel maskin for tiden.. Prøvde først med Puppy 1.0.4 Live CD. Det bootet opp, null problem. Problemet kom da jeg skulle innstallere det på disken.. Rotet med noe partisjonering, og tror jeg fikk laget en partisjon. Så etter noen fler steg, ble CDROM'en "unmounted" det var riktig i følge innstallasjonen. Så i neste steg, fikk jeg beskjed om å "mounte" CDROM'en igjen.. Fant et egnet verktøy, men det gikk jo ikke.. Så der stoppet det forsøket.. Prøvde så med Ubuntu desktop (sikkert nyeste versjon) kom inn i menyen, valgte språk, og oppløsning, og trykte "start Ubuntu" den begynte å laste diverse greier, men sto på "loading hardware drivers" utrolig lenge.. Jeg trykte reset, og prøvde igjen. Da kom den til "configuring power supply e.l." og skjermen ble svart.. Hva gjør jeg nå?! 6270358[/snapback] Hva er spesifikasjonene? 6273751[/snapback] Det er en Intel Celeron 667 Mhz med 64 MB SD-RAM. nVidia MX200 32 MB minne.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Du har for lite minne til å få brukt Ubuntu i alle fall. CPU er mer en god nok, hadde du bare hatt dobbelt så mye minne kunne det til nød gått. Enten må du skaffe mer minne, eller så må du prøve en veldig lite krevende distro, f.eks DSL. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Å kjøpe SD-RAM er uaktuellt i hvert fall.. får se på DSL da.. og om jeg har fler CD'r her.. hehe Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Har innstallert Suse 9 og 10 på endel servere og det er plankekjøring. Faktisk mer elegant enn å innstallere windows. Du gjør valgene dine og deretter blir det innstallert, istedetfor som i windows hvor du må sitte å trykke ok og neste med jevne mellomrom. Update funksjonen var svært praktisk og lett å bruke. Den oppdaterer da alle programmer og operativsystemet uten noe mer dikkedall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå