Gå til innhold

Endringer på søkemotoren

Anbefalte innlegg

Hei,

Forumet søkemotor har i kveld fått en liten endring, hvorvidt den blir permanent avhenger av tilbakemeldinger fra dere :)

Tidligere søkte søket etter alle ord du ba den søke etter, og så lenge et av ordene fantes i databasen var det et treff, nå må alle ordene du søker etter finnes i posten for at det skal være et treff (du kan enda si at ordet foo ikke skal finnes), dette gjør at antallet treff faller drastisk.

For eksempel har et søk på canon ixus gått fra 56 sider med treff til 5 sider, noe som bør være litt lettere å søke gjennom.

Hvis noen opplever problemer grunnet dette ber jeg de om å si ifra om det her.

Minner om at søk på 3tegns-ord enda ikke er på plass men nå bør det og være rett rundt hjørnet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra endring. Og ja, nokre gonger må ein søke på ord med tre teikn, so kanskje det kan ordnast og?

6248781[/snapback]

Minner om at søk på 3tegns-ord enda ikke er på plass men nå bør det og være rett rundt hjørnet :)

6248658[/snapback]

Lenke til kommentar

Hva med muligheten for og velge hvordan man vil søke?

Kan jo bare være at man velger, Alle ordene skal stå i samme tråd. Eller noe sånt.

For da slipper man jo og få noen ubehagelige opplevelser i det hele tatt.

En annen mulighet hadde vært at man kunne stille inn søkemotoren til sine ønsker.

(Søkefilet, søke etter alle ordene i samme post osv)

Lenke til kommentar

Herlig! Er så mye bedre! Både fordi man slipper å skrive "+" +foran +hvert +ord, og det er slik folk er vant til det fra Google og andre steder. Mangler bare "OR" (som i Google) og søk på tre-tegns-ord (har aldri skjønt hva det skal være godt for å blokkere tre-tegns-ord).

PS: "Hjelp for avansert bruk" må oppdateres ...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

6248658[/snapback]

Ja det håper jeg for det er helt håpløst og prøve søke slik som det er nå. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at jeg blir rammet av denne begrensninger omentrent 50% av gangene jeg skal prøve søke etter noe her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...