lobster Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 En kompis av meg har webhotel hos ActiveISP. Jeg prøver å kjøre CHMOD på noen av filene (slik at systemet kan lese/skrive til filer). Får feilmelding. Er CHMOD bare noe som fungerer på unix/linux servere? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 En kompis av meg har webhotel hos ActiveISP. Jeg prøver å kjøre CHMOD på noen av filene (slik at systemet kan lese/skrive til filer). Får feilmelding.Er CHMOD bare noe som fungerer på unix/linux servere? 6248623[/snapback] CHMOD er ikke noe på Windows nei. Er du sikker på at du ikke har rettigheter til lese/skrive? Min erfaring er i alle fall at det ikke pleier å være nødvendig (kall det gjerne usikkert). Lenke til kommentar
lobster Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Merkelige greier. Fant en "text" editor som lar meg åpne filer på servren, når jeg prøver å lagre endringene får jeg feilmelding om at filene ikke er skrivbare.. Lenke til kommentar
backup Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Merkelige greier. Fant en "text" editor som lar meg åpne filer på servren, når jeg prøver å lagre endringene får jeg feilmelding om at filene ikke er skrivbare.. 6250733[/snapback] På kontrollpanelet, bruk Filemanager for å sette rettighetene til read/write på fila, default er nok read. Kanskje det da funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå