Gå til innhold

Positive ting ved dataspilling?

Anbefalte innlegg

- Sosialt hvis du spiller med RL venner i f eks CS

- Er du inne i engelske "gaming-communityer" skriver du masse engelsk hver dag og blir god i dette, karakterene blir bedre på skolen (selvopplevd)

- Du lærer deg å konsentrere deg, bli smartere, tenke på nye måter

- Noen blir mindre aggressive fordi de får ut frustrasjon via dataspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Er du inne i engelske "gaming-communityer" skriver du masse engelsk hver dag og blir god i dette, karakterene blir bedre på skolen (selvopplevd)

6253849[/snapback]

MEMEME!! jeg er og har alltid vært den beste i engelsk på hele ungdomstrinnet på skolen min takket hvere PCen :D dette har dog resultert i at jeg ikke lenger følger med i engelsk siden jeg har kunnet alt vi holder på med i 9. siden 4.

dette gjør at jeg sovner og får en elendig muntlig karakter ;(

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at det er sosialt å spille online med andre i f.eks CS.

som er skikket for liv i samfunn, i selskap med andre vår s-e natur / s-e insekter som lever i samfunn, mots *solitær

1  gruppe av folk med felles tro, meninger, formål osv tross-, kirkes- / de helliges s- / forening students-, Militære s-

2 folk i en stat (med felles institusjoner, lover, sedvaner, tradisjoner osv) individ og s- / forandre det bestående s- / de små i s-et

3 (folket i) bygd, kommune, by, tettsted industris- / et lite, avstengt s-

4 dyrekoloni med en viss form for organisasjon mauren lever i s-

Jeg mener det ikke er mye sosialt med å spille online, siden du ikke fysisk er tilstede med andre mennesker men en "psykisk" person i et annet univers som bare eksiterer innenfor dataverden.

Vil jeg heller ikke si er korrekt, for mange i alle slags community tar friheter i språket, så språket blir ikke korrekt skrevet og du lærer mer uvaner enn gode ting fra det.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Jeg mener det ikke er mye sosialt med å spille online, siden du ikke fysisk er tilstede med andre mennesker men en "psykisk" person i et annet univers som bare eksiterer innenfor dataverden.

Heilt enig, men dataspilling på LAN derimot. :)

Lenke til kommentar

Vel, selv om du kanskje kan finne definisjoner slik at du kan beskrive WoW og CS som usosiale, er det et hav av mennesker der ute som er fullstendig uenige med deg :)

Online spill, og da spesielt MMORPG spill, er sosiale av natur. Hele poenget med dem er å interagere sammen med andre mennesker, det er stort sett det som skiller dem fra enkeltspillerspill. Selv om du har en avatar, og at enkelte i noen tilfeller driver med ganske streng rollespilling, er det fremdeles samhandlingen med andre mennesker som er poenget. Det er ikke noe mindre sosialt enn å snakke i telefonen, sitte rundt et brettspill eller andre aktiviteter som ikke forutsetter fysisk forflytning eller andre fysiske aktiviteter.

Lenke til kommentar

Er jo masse positive ting med dataspilling. Bare synd at det som oftest er de negative tingene som blir trukket fram i offentligheten og får oppmerksomhet.

Fks. kan jeg takke dataspilling, og ikke minst Final Fantasy-serien for at engelsken min er så bra som den er. Mye lesing av dialog i Final Fantasy og andre rollespill har nok vært med å bidra til å bygge opp engelskkunnskapene mine. For i sånne spill er det nesten en nødvendighet å forstå hva som blir sagt.

Ellers så bidrar jo mange spill til å trene rekasjonsevne og lignende. Undersøkelser viser jo helt klart at de som spiller mye dataspill (da kanskje spesielt FPS-spill som CS osv) har mye bedre reaksjonsevne enn de fleste andre.

I tillegg er det jo også mange spill som trener evnen til problemløsing og lignende.

Alt dette er bare noen av mange positive ting man kan trekke fram ved dataspilling. Så å si at det er kun moro og bortkastet tid, blir helt feil. :)

Lenke til kommentar
Tja, det at jeg vingler mellom 5 og 6 i boka i engelsk på videregående vil jeg påstå dataspilling har 80% av skylda for.

6253126[/snapback]

Så du meiner at for mykje dataspeling hindra deg frå å få 6 ...

6253783[/snapback]

nånå, engelsk muntli : så casablanca for og huske den litt bedre gikk ned og fortelte om den. Vips en 6er :p

Lenke til kommentar

Dataspill kan øke reaksjonsevnen som nevnt, det er vist bevist og dokumentert nylig.

Du kan lære deg ting f.eks kjøre.

Det er suveren tids killer så hvis det er 3 timer til du skal noe så er det bare å knotte litt så pang er det på tide å gjøre seg klar.

Noen kan gjøre deg til en rask problemløser og så har vi jo en litt spesi variant som kan få deg i form, dancemat games.

Positivt er det jo at det er morsomt, blir i godt humør og man har noe å prate om til "geek vennene" sine :)

Når været er ubrukelig så har man noe å ta seg til.

Lenke til kommentar

Når du spiller så lærer du noe nytt nesten hele tiden og hvis du må chatte på engelsk blir du bedre i det å, jeg fikk i alle fall 3 i stedet for 2 fordi jeg har spilt så mange engelske spill med chatting;)

Lenke til kommentar

det som er posotivt med dataspilling er nok hovedsakeling at man lærer engelsk godt og som regel med den riktige "dialekten". Ellers er det en stimulering for hjernen samtidig som man også uten problemer kan tenke på hva man enn har lyst til :roll:

man lærer også å bruke tastatur og mus noe som kan være en fordel i en eventuell jobb.

Hvis man spiller de rette spillene kan man også lære å kjenne mennesker mye fortere og bedre enn hva man ville gjort ellers.

Tror jeg da :tease:

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært god i engelsk. Det fordi jeg begynte å spille dataspill med komplisert engelsk tekst i en alder av 6-7 år. Film og spill har alltid vært en del av livet mitt, men jeg tror CS-perioden min var et skritt tilbake. Jeg gikk så to skritt framover når jeg begynte med WoW i et strengt RP-guild. Det har ført til at jeg hater nesten alle forkortelser. Mest de med tall...

Lenke til kommentar

6263460[/snapback]

Si meg, hvordan lærer man seg å gire på en "real life" bil når man spiller data?

7 år med PC spilling hjelper ikke med når jeg er ute å øve kjører ihvertfall :)

Endret av emes
Lenke til kommentar

6263460[/snapback]

Si meg, hvordan lærer man seg å gire på en "real life" bil når man spiller data?

7 år med PC spilling hjelper ikke med når jeg er ute å øve kjører ihvertfall :)

6278982[/snapback]

Men du lærer å styre, til en viss grad. Du får mer kontroll når det gjelder plassering i veibanen osv, tror jeg. Hvorfor skulle det ikke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...