Gå til innhold

Positive ting ved dataspilling?

Anbefalte innlegg

Dataspilling blir ofte sett på som noko negativt. Korfor spiller vi? Kva er bra ved dataspilling? Fyr løs med argument for dataspilling. :D

Tidsfordriv?

Kjekt?

Kan tjene penger på det?

Mykje engelsk i dataspill, ergo du lærer nye ord?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På hvilken måte mener du man tjener penger ved å spille dataspill?

Og tidsfordriv er vel egentlig en ulempe på en måte, har mer foruftige ting å holde på med hvis du skjønner

fordelen med å spille er for min del at det er underholdene :)

Endret av Thom Merlin
Lenke til kommentar

Man lærer å tenke logisk, taktisk og man lærer litt og annet om lagarbeid i en del spill. Man lærer seg å se nye løsninger på ting osv.

Engelsk er jo så klart noe man får mye av gjennom spill.

Det er egentlig en del positivt når man først tenker på det.

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

6248569[/snapback]

Spiller man på høgt nivå, så kan man fort vinne nokre og 100 000.-

Det er jo pengepremier i compoer på LAN, fleire norske lan som har nokre titusen i premiepott. :)

Lenke til kommentar

Du kan kanskje lære engelsk, men det har ingeting å si, for den store positive tingen med spilling er at det er gøy. Blir litt søkt å si at det er en fordel at du kan tjene penger på det, da det er for spessielle mennesker med spesielle egenskaper, og for de fleste er det uaktuelt, og det finnes da langt mer effektive måter å tjene penger på.

Lenke til kommentar

Så mye man skal passe på i diverse spill nå til dags, så vedder jeg 500kr på at det er mer hjernestimulerende enn å lese en stabel med bøker. Jeg forresten å lese engelsk på Amiga ... skolen lærte meg å skrive.

Dataspill er bare sunt! Om det kombineres med 5% fysisk aktivitet. (til og fra kjøleskap og seng)

Lenke til kommentar
Dataspilling blir ofte sett på som noko negativt. Korfor spiller vi? Kva er bra ved dataspilling? Fyr løs med argument for dataspilling. :D

Tidsfordriv?

Kjekt?

Kan tjene penger på det?

Mykje engelsk i dataspill, ergo du lærer nye ord?

6248543[/snapback]

Grunnen til at det er sett negativt med dataspilling er fordi verden er full av fordomsfulle idioter som stempler alle som tar i en PC som nerd. Dataspilling er en interesse, på lik linje som lesing og film titting.

Men det er jo klart, en som spiller spill blir stemplet som nerd, en som leser bøker blir stemplet som bokorm og de som liker å se filmer blir mange ganger stemplet rar fordi de ikke liker Tom Cruise.

Jeg for min del må vel bli stemplet som en rar nerdet bokorm om termen skal brukes korrekt for jeg har en liten samling spill (bare på en knæpe 50 spill tilsammens), har en bokhylle som er overfylt (og har lest de fleste bøkerne der 2 ganger) og hater Tom Cruise som skuespiller fordi han har like gode prestasjoner som skuespiller som en snegle har som ape.

En interesse og en hobby, ganske enkelt. Tror nok bare en minimal knipe med folk spiller fordi de tror de kan tjene penger på det. Er ikke mye å leve av å spille dataspill, i alle fall i Norge.

Lenke til kommentar

6248569[/snapback]

Spiller man på høgt nivå, så kan man fort vinne nokre og 100 000.-

Det er jo pengepremier i compoer på LAN, fleire norske lan som har nokre titusen i premiepott. :)

6248603[/snapback]

Blant millioner av spillere så er det ett titalls som får den muligheten. Ta Fatality f.eks, han trener 8 timer minimum hver dag med Unreal. Det er så si umulig for oss andre med jobb og ett sosialt liv. Og om du kommer deg på toppen så er de største konkurransene en gang i året og om du må dele premien med helt lag så er det ikke mye penger. Man tjener mer ved å jobbe. Da har du fast timeslønn mens en Progamer er avhengig av å vinne for å klare seg akkurat.

Lenke til kommentar
Du kan kanskje lære engelsk, men det har ingeting å si, for den store positive tingen med spilling er at det er gøy. Blir litt søkt å si at det er en fordel at du kan tjene penger på det, da det er for spessielle mennesker med spesielle egenskaper, og for de fleste er det uaktuelt, og det finnes da langt mer effektive måter å tjene penger på.

6250903[/snapback]

Det var tydeligvis nokre dårlege eksempel på argument eg kom med, for å starte ein diskusjon.

Uansett å "game" på høgt nivå er ikkje ein jobb, det er ein hobby som kan tjenest penger på. Fleire som misforstod her. :)

Endret av Elendil
Lenke til kommentar

Eit par positive ting eg kjem på i forbi farta: Det kan vere lærerikt (ikkje bare språk, men og td. historie, religion og kultur), det kan vere sosialt.

Blant millioner av spillere så er det ett titalls som får den muligheten. Ta Fatality f.eks, han trener 8 timer minimum hver dag med Unreal. Det er så si umulig for oss andre med jobb og ett sosialt liv. Og om du kommer deg på toppen så er de største konkurransene en gang i året og om du må dele premien med helt lag så er det ikke mye penger. Man tjener mer ved å jobbe. Da har du fast timeslønn mens en Progamer er avhengig av å vinne for å klare seg akkurat.

6252870[/snapback]

Det er på same måten for alle som er profesjonelle. Ellers er det ikkje alle som trenar så mykje som Fatal1ty.

Tja, det at jeg vingler mellom 5 og 6 i boka i engelsk på videregående vil jeg påstå dataspilling har 80% av skylda for.

6253126[/snapback]

Så du meiner at for mykje dataspeling hindra deg frå å få 6 ...

Lenke til kommentar

En annen positiv ting med dataspilling er at det KAN(merk KAN) være sosialt.

Hvis du spiller i en klan eller i en guild er det mye morsomt på TS/VT.

Spiller selv i en BF2 klan og det morsomste er nesten å spille trening med gutta, og jente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...