s109558 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! Jeg trenger ny pc til videoredigering og grafisk arbeide, og stakk innom butikken Digital Impuls her i Oslo. For mine 7000 skattekronasjer mente de følgende grunnoppsett (prisen inkluderte kabinett, har skjermkort, div harddisker og ymse annet fra før) skulle funke bra og stabilt: Hovedkort: Asus A8N-VM CSM, nForce430+GeForce 6150 Socket-939, m-ATX,GbLAN, Firew, PCI-ExI6 Prosessor: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2*2.0 Ghz BOXEDSocket 939 Dual-Core RAM (til å begynne med) TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL3 DDRs Harddisk (til å begynne med) Seagate Barracuda 7200.9 300GB SATA2 16MB 7200RPM MEN, så ser jeg følgende, saksa fra Kompletts sider, produktanmeldelse av dette HK: "Pass på overoppheting !, 2006-03-02 Anmelder: Snøfte Dette kortet har trouble med overoppheting og shutdown, sjekk Asus Forum for en rekke innlegg om dette. Northbridge og særlig Soutbridge blir for varme fordi Vcore er satt for høyt for noen amd-cpu'er. Må løses med extra heatsink og/eller software (Crystalcpuid" Har jeg kjøpt en ustabil katte i sekken? Kan jeg vente meg problemer med denne kombinasjonen? Og hva bør jeg gjøre (har alt bestilt dette oppsettet...)? Hjelp! Mvh Newbie the Newbie Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! Jeg ville passet på at brikkesettene får rikelig med kjølig luft, altså gode store kabinettvifter. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
s109558 Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Takk for svar! Høres smart ut ja. Jeg kjøpte bestilte kabinett også der, men regner med det bare sitter 1 vifte i det. Jeg bør kanskje kjøpe en ekstra da? Men hvis dette så å si er nødvendig for stabil drift syns jeg det var utrolig dårlig av butikken å anbefale meg en slik kombinasjon... Noen andre som har synspunkter? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Har brukt samme hk i to forskjellige kabinetter sammen med en overklokket Opty. I m-ATX kabinettet med en 8 cm kabinettvifte (inn) i front kunne cpu temperaturen under load stige opp mot 62'c. I det nye midi-ATX kabinettet med 2 stk 12 cm vifter (inn+ut) og perforerte sider kommer den samme cpu temperaturen knapt opp til 50'c. Tvilsvarende temperaturforskjeller for resten av system. Konklusjon: Hk fungerer helt greit og skal ikke by på noen overraskelser. Endret 5. juni 2006 av Spartan Lenke til kommentar
s109558 Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Takk for svar igjen! Kabinettet jeg fikk anbefalt, og dermed bestilte, var et Lian Li Miditower, USB, PC7ASCAND. Det skal ha - 2 stk stillegående 120mm Adda vifter (hver av dem er på 16db). - Plass til en 80mm vifte i taket for enda bedre kjøling. Regner med det da skal fungere greit som det er, eller bør jeg kjøpe en ekstra 80mm-vifte? mvh. El Bjarne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå