Gå til innhold

Ny TV 15k

Anbefalte innlegg

Da var det tid for ny TV på hytta, og denne gangen blir det flatskjerm. I det store utvalget vet jeg ikke hva jeg skal velge, så jeg håpte noen kunne hjelpe meg å finne noen forskjellige alternativ og kommentere underveis. TV-en skal være mellom 32" og 42". Hvorvidt det er LCD eller Plasma spiller ingen rolle. Det skal ikke være noe "no-name-merke".

Siden det er på hytta har vi ikke så veldig bra TV-signaler. TVen må derfor _IKKE_ være kresen på TV-signaler. Skaffer kanskje parabol så den bør ha bra bilder på det også (noe jeg går ut fra er en selvfølge?).

HD er ikke noe krav.

TVen trenger ikke ha høytalere. (Bruker hjemmekino.)

TV-fot skal være med i budsjettet på 15000.

Ellers bør TVen ha bra kontrastforhold og bildedybde.

Takker på forhånd for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha 42" burde du virkelig ofre 2.000 kr. ekstra, for da får du en mye bedre tv!

Ta en titt på Hitachi 42PD6600 f.eks... denne er meget billig nå! Siden denne modellen går ut (bare noen få måneder gammel også) så selges den ut kjempebillig! Ikke lenge siden prisn var oppi over 22.000 kr. på den der.

Ikke finn på og kjøp en tv med vga-oppløsning i dag...

Lenke til kommentar

2000 kr ekstra så kommer frakt og sont i tillegg.

Trenger ikkje HD siden TV-singalene på hytta er såpass dårlige. Har sikkert kjøpt ny TV før HD-signaler "kommer over lufta".

Takker for forslag og tenker litt over det, vet du om den Panasonicen er noe bra?

Lenke til kommentar
2000 kr ekstra så kommer frakt og sont i tillegg.

Trenger ikkje HD siden TV-singalene på hytta er såpass dårlige. Har sikkert kjøpt ny TV før HD-signaler "kommer over lufta".

Takker for forslag og tenker litt over det, vet du om den Panasonicen er noe bra?

6251965[/snapback]

Tja... den er til samme pris hos Netshop og de har jo hentelager i Sandefjord og egen butikk nærme Oslo.

Den Panasonic'en gir helt ok bilde ja, men du kan få så mye bedre til 2.000 mer... men som sagt, spørs jo hva du har tenkt å legge i tv'en.

Det digitale bakkenettet skal vel være ferdig om ca. 3 år hvis de holder ord og har du parabol så vil Canal Digital starte mange flere kanaler, mest sannsynlig dette året her eller starten i 2007. Skal vel oppi 6 kanaler dette året eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Dette tv gir utrolig godt bilde... gode farger og god lysstyrke/kontrast. :)

Den er såklart HD-ready og har alt du trenger - i tillegg stilig design.

6248916[/snapback]

tøv..

mange av oss bruker hytta store deler av året, og selv bruker jeg mer penger på hytta en på huset.

Lenke til kommentar

6248916[/snapback]

tøv..

mange av oss bruker hytta store deler av året, og selv bruker jeg mer penger på hytta en på huset.

6252008[/snapback]

Ehm.. hva mente du med den quoten? :confused:

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke det på hytta hvor det er dårlige signaler vil jeg anbefale deg å kjøpe ett godt gammeldags bilderørsapparat. LCD og plasma er svært følsomme for støy og trenger trenger gode forhold for å komme til sin rett. Selv om bilderør ikke tar seg like godt ut i stua får du bedre billdekvalitet for pengene med dette inntil NRK og TV2 begynner å sende i HD, noe som kan ta sin tid. Hvis du på død og liv vil ha flatskjerm anbefaler jeg å investere noen lapper i digital parabol i tillegg.

Lenke til kommentar

6248916[/snapback]

tøv..

6252008[/snapback]

Ehm.. hva mente du med den quoten? :confused:

6252027[/snapback]

Hehe sorry.. quota litt feil. meldingen var ment på han som synes at man har for mye penger hvis man kjøper tv til hytta for 15k

Lenke til kommentar
Jeg burde ikke skrive dette pga moderatorene blir kanskje litt grinete. men når du skal kjøpe tv til hytta for 15 lapper har du alt for mye penger

:wallbash:

6249000[/snapback]

Folk som poster unødvendige ting har alt for mye tid...

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

Selv om du ikke har HD-støtte som et krav, så er det nesten umulig å komme utenom dette idag. Folk flest vil ha hd-tv, noe produsentene og kjedene er klar over.

Skal jeg anbefale et spesifikt tv til deg så må det bli Samsung LE32R75, dette er i bunn og grunn samme tv som den litt dyrere M61. Forskjellen er at M61 har en lysstyrkesensor som justerer tv'ens lysstyrke etter lyset i rommet. M61 har heller ikke vridbar fot. R75 ligger på rundt 13 høvdinger i vanlig butikk, mot M61 som koster 4000 mer. Nå snakker jeg vanlig pris i butikk slik som Expert, Elkjøp, Elprice og slikt, det er meget mulig at du kan finne dem rimeligere på nettet. Sjekk ut prisguiden her på hw.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...