farballa Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Er det noen som vet om et billig og godt speilreflekskamera til under 6000 ? vil gjerne ha med linse også, gjerne også minnekort på 500-1000 MB. Har sett på prisguiden og lurer på om noen har noe meninger om hvilket som er best kjøp av Nikon D50 og Olympus E-500 ? Brukte et EOS300D med 1 GB minne og, to linser når jeg var journalist i Garden, skulle gjerne hatt noe som tilsvarte dette, bare billigere Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Har du muligheten til å fysisk få kjenne på kameraene i butikken så tror jeg det vil hjelpe deg å bestemme deg. Når det er sagt så kan jeg si at du ikke kan "gå feil" med Nikon D50. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Ganske greit å kunne holde kamera i hånden og teste det ja, men samtidig er jeg litt intressert i kvaliteten på bildene , også hva slags objektiver en kan få til kameraet. Har sett litt på D50 over en god tid nå, virker som et bra kamera, hvist et godt tilbud åpner seg så kanskje det blir det Men vil jo gjerne få testet det først. Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Ganske greit å kunne holde kamera i hånden og teste det ja, men samtidig er jeg litt intressert i kvaliteten på bildene , også hva slags objektiver en kan få til kameraet. Har sett litt på D50 over en god tid nå, virker som et bra kamera, hvist et godt tilbud åpner seg så kanskje det blir det Men vil jo gjerne få testet det først. 6248041[/snapback] For ca et halvt år sida sto jeg i nøyaktig din valgsituasjon. Hovedgrunnene til at jeg falt ned på D50 var glimrende egenskaper på høy ISO (helt uvesentlig dersom du hovedsaklig skal ta bilder på lavere ISO), noe større og bedre søkerbilde på D50 (dette er mye smak og behag), autofokus som ga litt bedre inntrykk på D50 (kan være feil) og Nikons totale utstyrsutvalg, ikke minst med svært bra utvalg i brukte kamerahus og optikk. (Dette kan også være uvesentlig for andre, men er forholdsvis udiskutabelt.) Jeg har aldri angra på mitt valg, men E-500 er også et glimrende kamera! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå