sinnadyr Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Tenker å oppgradere det jeg har av skjermkort, hk og cpu. Vurderer en pris på rundt 3000 kroner, derav sånn ca: 1500 til skjermkort 500 til hovedkort 1000 til prosessor. Det jeg tenkte av skjermkort er kun at det skal være godt til gaming. Spiller Oblivion for tiden (og Half-Life2 ep1 er straks inne) så vil gjerne kunne spille dette på høye grafikk-innstillinger. Hovedkortet hadde jeg litt lyst at skulle ha både AGP og PCI-E, men nå har ikke jeg særlig peiling på hardware så er opp for tips og forslag:) Tenker på 939-socket pga ønsket om prosessor. Prosessoren tenkte jeg AMD Opteron 144 (Prisguiden HW) der det var en del fine kommentarer. Som sagt har jeg lite peiling og er veldig opp for forslag som også avviker fra min lille tankegang. Denne lista er mest for å vise hva jeg tenker på i bunn og grunn. Hvor jeg kan skaffe ting billigst er også fint om du legger med i svaret. PC'n brukes mest til encoding av film, ripping og mest av alt gaming. Har 2 x 512 DDR RAM fra før av. Takker for alle svar Endret 5. juni 2006 av sinnadyr Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! Skal du overklokke? Hvis ikke, gå heller for en Athlon64. Av skjermkort gå for GeForce 7600GT. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! Skal du overklokke? Hvis ikke, gå heller for en Athlon64. Av skjermkort gå for GeForce 7600GT. Hilsen, efikkan. 6249326[/snapback] Enig. En 3500+ koster 1100kr på www.shg.no (uten kjøler), og kjøper du en ny kjøler, som er lik den som egentlig følger med så kommer du opp i 1150kr! (svært mye for pengene!) Skjermkortet du kjøper må være 7600GT (billigste er rundt 1400kr) Og hovedkort til 500kr skal heller ikke bli noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå