Gå til innhold

AM2 kraftig gamer pc oppsett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva er forskjell på 7900 2 og 7950

koster det samme på psdata

asus har 50

msi har 00

du anbefalte msi som har 00 istedenfor 50

50 betyr vel at det yter noe bedre, prmhz noe sånt?

funker disse i sli da?

ser det er forskjellpå psdata og prisguiden

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

De er nok akkurat like (sett bort i fra produsenten), varenummeret til MSI-kortet forklarer det meste: NX7950GX2-T2D1GE

De ville nok fungert i Quad SLi (dersom du hadde hat et HK med Quad SLi støtte og en KRAFTIG strømforsyning)

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på er; hva du skal med et så bra skjermkort sammen med en så liten skjerm. Skjermen har jo kun støtte for 1280*1024 oppløsning, noe t.o.m. et 7900GT (som koster ca. halvparten) takler svært så bra.

Lenke til kommentar

Vell, må si jeg er KRAFTIG forvirret akkurat nå.....

det er en grunn til att jeg legger ut dette, det er for att dere som vet hva som er bra å sann skal rettte meg :blush:

Kan noen lage ett nytt og bedre oppsett da? Pcen skal vere svært kraftig og med gode oppgraderings muligheter, er ikke ett x1900xtx bra?

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg ville valgt 2x7900GT i SLI. Er ikke 7950 to 7900-brikker som er litt nedklokket?

Hilsen,

efikkan.

6256206[/snapback]

7950 yter bedre enn 7900GT SLi.

Her har du noen bilder som kanskje vil hjelpe deg å forstå hva 7950 virkelig er.

Og her har du en test som bekrefter min noe bombastiske påstand ovenfor :p

Og her har du enda flere tester hvis du er interessert ;)

Lenke til kommentar

Det var fortsatt et veldig ubalansert oppsett. Og det skjermkortet koster mer enn prisguiden sier.

For all del, kjøp en større skjerm med høyere oppløsning. Jeg foreslår NEC 20WGX2. En god skjerm er en investering for flere år, mens skjermkort er modne for å skiftes etter 18 måneder.

CPU: X2 4000+ er bra til overklokking.

Skjermkort: X1900 XT hvis støy ikke er så nøye. Ellers er nok 7900GTX å foretrekke.

Minne: Her kan det spares en del ved å kjøpe DDR2-667, uten at ytelsen går ned merkbart. Men Geil DDR2-800 var nok heller ikke å forakte.

Ellers ville jeg ikke prioritere SLI. Det er nok lurere å kjøpe nytt og bedre skjermkort når den tid kommer. Da trenger du heller ikke så dyr PSU (400 W holder) og hovedkort.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
CPU: X2 4000+ er bra til overklokking.

Unødvendig å kjøpe 4000+ når du kan få 3800+ billigere, det eneste som skiller dem er cachen og den vil du ikke merke noe til i praksis.

Men hvis det er sant som du sier; at skjermkortet koster mer enn prisguiden sier så gå for et 7900GTX eller X1900XT.

Og angående størrelse på skjerm så er jeg vel kanskje enig med deg EasyRaider, men jeg sitter her selv med en 20" widescreen, hadde 19" før, og jeg kan ikke si at jeg merker sååååå stor forskjell. Så jeg vil egentlig påstå at dette er smak og behag. Jeg mener dette er noe kjøper får prioritere selv.

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar
Unødvendig å kjøpe 4000+ når du kan få 3800+ billigere, det eneste som skiller dem er cachen og den vil du ikke merke noe til i praksis.

Det er mer unødvendig å kjøpe 4200+ (som sto i ditt oppsett). 4000+ er billigere, den ekstra cachen gir like bra ytelse i en del spill, og forskjellen i MHz bør lett kunne klokkes opp.

Og angående størrelse på skjerm så er jeg vel kanskje enig med deg EasyRaider, men jeg sitter her selv med en 20" widescreen, hadde 19" før, og jeg kan ikke si at jeg merker sååååå stor forskjell. Så jeg vil egentlig påstå at dette er smak og behag. Jeg mener dette er noe kjøper får prioritere selv.

6265225[/snapback]

Ja, det er smak og behag. Men det blir litt dumt å kjøpe 7950GX2 og en skjerm som bare klarer 1280x1024. 7950GX2 begynner virkelig å dra i fra først ved høyere oppløsning med AA på.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Det er mer unødvendig å kjøpe 4200+ (som sto i ditt oppsett). 4000+ er billigere, den ekstra cachen gir like bra ytelse i en del spill, og forskjellen i MHz bør lett kunne klokkes opp.

Ja, derfor er det like greit å kjøpe en X2 3800+ ... (Tullete med 4200+, vet ikke hva som gikk av meg :blush: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...