maea Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det selges mer eller mindre over alt... hvis de ikke har det i butikken, så har restauranter og kafè'er det. Hvis du vil smake det mer amerikanske ingefærølet, så har schweppes(eller ossen det skrives) gingerale american style. Det smaker sånn som det orginale amerikanske gingeralet gjorde. Det skilles fra det norske ved at det har litt sitron i. Veldig godt Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hva slags spørsmål er dette? Ingefærøl er jo den beste brusen som finnes! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg har funnet ingefærøl på noen lokale småsjapper (bl.a Joker), men de har som regel alltid gått ut på dato. Synd egentlig, jeg liker smaken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Sjekka grundig gjennom skapene til de store kjedene? Rema, Kiwi, Rimi, Coop osv. At en lokal kolonial ikke har det er jo nesten en selvfølge. Selv klarer jeg ikke tanken på det. Hadde en stygg opplevelse for et par tre år siden. Var i Finland, og jeg kjøpe to glassflasker med "Sweppes(?) Ginger Ale", som jeg selvfølgelig drakk ganske fort. Hvilket resulterte i flytende avføring, og oppkast. 6248110[/snapback] det var det jeg drakk på toget i finland ja, syntes det smakte rart av "brusen" min... (dumme meg valgte brus på måfå i kiosken på togstasjonen, endte opp med noe som må ha vært ingefærøl...) ikke det værste jeg hadde smakt, men langt ifra det beste heller... men hvis du har lyst på, så tror jeg du får det i de fleste større dagligvare butikker... Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det smaker bajs.. :!: 6286073[/snapback] Har du smakt bajs. Isåfall, kan du komme med en kort sammenligning i smaken ? Ingeferøl er godt når den er kald og litt av kulsyra er rista ut. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Først: Ingefærøl selges absolutt ikke i alle butikker. Stort sett i midt-norge (trøndelag), og mye mindre sørover, og egentlig ikke i det hele tatt på østlandet. Kanskje ikke så rart heller med tanke på at Grans er ett trondheims bryggeri? (for det er E.C. Dahls Ingefærøl vi snakker om?) Endret 12. juni 2006 av Eirikeb Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 De flaskene jeg har funnet her i Aust-Agder har vært fra Dahls ja. Men det virker som sagt at de har stått leeenge, siden de ofte er 1 og 2 måneder over dato. Lenke til kommentar
nitja Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Grans ingefærøl selges det ganske mye av her i tromsø i allefall. Denne ingefærølen ligner mer på brus enn det den orginale ingefærølen gjør. I london har de to typer ingefærøl, gingerale og gingerbeer. Jeg likte begge to veldig godt...=) EDIT: leif..=( Endret 13. juni 2006 av nitja Lenke til kommentar
Pålny Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 sånne butikker selger d. F.eks. Brus-Shop OSV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå