Gå til innhold

selges ingefærøl i Norge?

Anbefalte innlegg

Det selges mer eller mindre over alt... hvis de ikke har det i butikken, så har restauranter og kafè'er det. Hvis du vil smake det mer amerikanske ingefærølet, så har schweppes(eller ossen det skrives) gingerale american style. Det smaker sånn som det orginale amerikanske gingeralet gjorde. Det skilles fra det norske ved at det har litt sitron i. Veldig godt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Sjekka grundig gjennom skapene til de store kjedene? Rema, Kiwi, Rimi, Coop osv.

At en lokal kolonial ikke har det er jo nesten en selvfølge. Selv klarer jeg ikke tanken på det. Hadde en stygg opplevelse for et par tre år siden. Var i Finland, og jeg kjøpe to glassflasker med "Sweppes(?) Ginger Ale", som jeg selvfølgelig drakk ganske fort. Hvilket resulterte i flytende avføring, og oppkast.

6248110[/snapback]

det var det jeg drakk på toget i finland ja, syntes det smakte rart av "brusen" min...

(dumme meg valgte brus på måfå i kiosken på togstasjonen, endte opp med noe som må ha vært ingefærøl...)

ikke det værste jeg hadde smakt, men langt ifra det beste heller...

men hvis du har lyst på, så tror jeg du får det i de fleste større dagligvare butikker...

Lenke til kommentar

Først: Ingefærøl selges absolutt ikke i alle butikker. Stort sett i midt-norge (trøndelag), og mye mindre sørover, og egentlig ikke i det hele tatt på østlandet. Kanskje ikke så rart heller med tanke på at Grans er ett trondheims bryggeri? (for det er E.C. Dahls Ingefærøl vi snakker om?)

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar

Grans ingefærøl selges det ganske mye av her i tromsø i allefall.

Denne ingefærølen ligner mer på brus enn det den orginale ingefærølen gjør.

I london har de to typer ingefærøl, gingerale og gingerbeer. Jeg likte begge to veldig godt...=)

EDIT: leif..=(

Endret av nitja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...