chipmann Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! Hva er forskjellen mellom HTML og CSS? Lenke til kommentar
harrir Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Veldig lett: Html forteller nettleseren hva de forskjellige elementene på sida er. Css forteller nettleseren hvordan elementene i sida skal se ut. Noen andre kan sikker forklare det mer grundig. gidder ikke å ta sjangsen på å si noe feil. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 HTML brukes, som sagt, til å fortelle nettleseren din HVA som stor på siden. CSS brukes til å fortelle nettleseren HVORDAN html skal vises. Mye av det en bruker CSS til kan også gjøres i HTML, f.eks. å sette en bakgrunnsfarge. Fordelene med å bruke CSS til å style sider fremfor å bruke HTML kommer fram hvis du blant annet skal bruke samme CSS-fil på mange sider, da kan du bare endre koden ett sted for at alt skal endres (f.eks. bakgrunnsfarge). Den andre fordelen er at det er logisk å separere hva som vises fra hvordan det vises, det gjør koden mer lesbar og lettere for andre å forstå. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det kan ikke også gjøres i html, og sier du det igjen blir jeg sinna (Ikke fortell ting som kan gjøres selv om det er feil, for da gjør de det.) Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Ok, så det er lurt å kunne både CSS og HTML? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 I dag kommer du ikke langt om du ikke kan CSS, og kan du CSS men ikke HTML kommer du ikke særlig langt da heller. Ja, lær deg begge deler. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 ok, det er greit. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg kan ikke særlig med HTML-koder, Dreamweaver gjør jobben for meg : > Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Mulig det, men kvaliteten på DWs HTML-koder er ikke akkurat top notch, men det vet du sikkert. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Mye bedre å lage selv Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Enig med å lage selv, men jeg bruker frontpage til sånt grov arbeid og html funksjonen i frontpage til fin arbeid. Resultatet blr ganske bra. Men må jo kunne html og css for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå