ViVentis Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Denne artikkelen handler om en løpsk buss i Oslo. Gassen hadde hengt seg opp og sjaføren fikk ikke stoppet bussen hverken ved å bremse, eller å kvele motoren. Et klikk mot venstre med nøkkelen ville nok ha gjort susen tenker jeg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 ...og han forsøkte å bremse, men da gikk bremsene varme, forklarer Jørstad. Og dette kom som ein stor overraskelse? No har eg ikkje så stor kunnskap om korleis ein buss er oppbygd, men kunne han ikkje satt inn clutchen, eventuelt satt den i fri om det er automatgir og bremse? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Sitat fra VG: "Han prøvde både å slå av tenningen og kvele motoren". Lett å si i ettertid da, men hva med å feks. dra ut sikringen til dieselpumpa? (Hvis sikringsboksen ligger under dashen eller noe da.) Kunne jo spurt om hjelp til å holde styringa akkuratt i det han leter den fram. Endret 5. juni 2006 av Pallesen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Kan ikke være lett å være sjåfør i en løpsk buss Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Bussjafør som har råkjørt og blitt stoppet av politiet dette her Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Skal tru om den forklaringa kan brukast på landeveien og. Du blir tatt i 100km\t i 80-sone: "Nei eg beklagar politibetjent Olsen, men gasspedalen hang seg opp, eg prøvde å bremse, men dei gjekk seg varme. Klarte heller ikkje å dra opp handbrekken, sette den i fri eller skru av tenninga." Endret 5. juni 2006 av zeph Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Er i all hovedsak CAN-bus systemer i busser og lastebiler Er ikkje hjelp i å gjør en dritt vis rette boksen finner på at den skal henge seg. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Tviler på at det er CAN-bus i en buss fra 1984 :!: Lenke til kommentar
fox Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) feil feil.. drit i meg Endret 5. juni 2006 av fox88 Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Som sagt..... Dytte inn clutchen? Dra inn håndbremsen? Hvis automat...trykke inn N?...... Mulig å stoppe en buss eller forsåvidt en bil selvom gassen henger seg opp.....! Lenke til kommentar
toth Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Speed 3 6247485[/snapback] Uhm.. Du har visst ikke sett Speed 1, har du vel..? :!: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Speed 3 6247485[/snapback] Uhm.. Du har visst ikke sett Speed 1, har du vel..? :!: 6251169[/snapback] Joda, men faktisk ikkje sett Speed 2. Det blir nesten som Speed 1, einaste forskjellen er at gassen har hengt seg opp i staden for at du har ei bombe på bussen som sprenger om farten blir for låg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå