Gå til innhold

"Summelyd" ved tastetrykk på Acer TM 8204

Anbefalte innlegg

Har en Acer TM 8204WLMi.

Dersom jeg trykker ned tastene, lager PC'en en liten SVAK summelyd. Kan minne litt om en veldig stille harddisk som summer. Lyden kommer fra høyttalerne på PC'en dersom ikke annet er koblet til, ellers kommer den ut av de eksterne høyttalerne, dersom de er koblet til. Har prøvd med flere høyttalere, og flere kabler. Dersom PC'en settes på mute, så kommer ikke lyden. Noen som har en idé om hva dette kan være? Litt irriterende, og et veldig merkelig problem. Gjelder forøvrig for alle tastene på tastaturet. Er så vidt man hører lyden (jo mer volum, jo høyere hører man den. Uansett er den aldri høy).

Lyden kommer også hvis jeg f.eks minimerer eller maksimerer et vindu, eller blar gjennom ei lang mappe, veldig raskt.

Endret av ^Desloch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer kun i Windows, og dette er nok fordi lydkortet ikke er operativt i BIOS... Snodig problem. Får prøve å reinstallere/oppgradere driverne.

Lyden er en ulyd, så finner nok ingen innstilling i BIOS for det (var og så, bare for å være sikker ;))

Lenke til kommentar

Hmm. Summinga ved tastetrykk forsvant (lyden kom fra høyttaleren).

Men nå får en svak summing (virker som det kommer fra harddisken, ikke høyttalerne) hvis jeg f.eks drar et vindu fram og tilbake over skjerm. Den kom forresten før også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...