Bloody Mess Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Grafikken blir jo finere... Men er ikke verdt å kjøpe en ny TV for... Syns jeg iallfall 6247249[/snapback] Så det er ikke så sinnsyk forskjell på grafikken? 6247506[/snapback] Eh, jo, det er jo som dag og natt. Hadde aldri giddi å kjøpt X360 hvis jeg ikke hadde HDTV. Men syns 32" er litt i minste laget ass, da kan man like gjerne ha CRT, vel, ikke så drøyt, men liksom 32", come on. 40" minimum. Endret 6. juni 2006 av BTK Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Grafikken blir jo finere... Men er ikke verdt å kjøpe en ny TV for... Syns jeg iallfall 6247249[/snapback] Så det er ikke så sinnsyk forskjell på grafikken? 6247506[/snapback] Eh, jo, det er jo som dag og natt. Hadde aldri giddi å kjøpt X360 hvis jeg ikke hadde HDTV. Men syns 32" er litt i minste laget ass, da kan man like gjerne ha CRT, vel, ikke så drøyt, men liksom 32", come on. 40" minimum. 6250765[/snapback] Å skrive 40" minimum blir kanskje litt drøyt? Sitter du på gutterommet og har 12 kvadrat å "boltre" deg på, så trenger man kanskje ikke større enn en 32".. Sitter selv på et rom på 20 kvadrat, og min 37" er ganske så ideel for det jeg har av tilgjengelig plass. 5 ekstra tommer hadde nok ikke gjort store utslaget, men jeg tror nok at jeg fint hadde klart meg med 32" også. Prisforskjellen på 32" og 40++" er også rimelig stor. Svar til trådstarter: Har siden lanseringen av 360'n spilt på en sliten 28" Sony crt, og egentlig vært lykkelig uvitende om hvor mye penere enkelte spill blir med HD. Gikk til innkjøp av en 37" HD-ready LCD på fredag, og har sitti med hakeslepp over enkelte av spillene hele helgen. G.R.A.W, FNR3, PGR3 (til tross for merkbar manglende AA), delvis Oblivion, Geometry Wars og diverse demoer (Lost Planet, Hitman, Test Drive Unlimited etc) har virkelig tatt seg opp grafikkmessig. Det førstnevnte spillet er nok det som utmerker seg aller mest. Man TRENGER ikke kjøpe seg en HD-ready lcd / plasma for å kose seg med 360'n. Det gjør det bare enda litt bedre Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Å skrive 40" minimum blir kanskje litt drøyt?Sitter du på gutterommet og har 12 kvadrat å "boltre" deg på, så trenger man kanskje ikke større enn en 32".. Sitter selv på et rom på 20 kvadrat, og min 37" er ganske så ideel for det jeg har av tilgjengelig plass. 5 ekstra tommer hadde nok ikke gjort store utslaget, men jeg tror nok at jeg fint hadde klart meg med 32" også. Prisforskjellen på 32" og 40++" er også rimelig stor. Svar til trådstarter: Har siden lanseringen av 360'n spilt på en sliten 28" Sony crt, og egentlig vært lykkelig uvitende om hvor mye penere enkelte spill blir med HD. Gikk til innkjøp av en 37" HD-ready LCD på fredag, og har sitti med hakeslepp over enkelte av spillene hele helgen. G.R.A.W, FNR3, PGR3 (til tross for merkbar manglende AA), delvis Oblivion, Geometry Wars og diverse demoer (Lost Planet, Hitman, Test Drive Unlimited etc) har virkelig tatt seg opp grafikkmessig. Det førstnevnte spillet er nok det som utmerker seg aller mest. Man TRENGER ikke kjøpe seg en HD-ready lcd / plasma for å kose seg med 360'n. Det gjør det bare enda litt bedre 6251249[/snapback] Jeg tror 32" er mer enn nok for meg. 40" blir for stort for rommet mitt. Har dessuten en HD-klar projektor på skolen som jeg har fri tilgang til Kommer nok til å kjøpe HD-TV senere, når spillene begynner å utnytte teknologien i 360 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Skal du bruke HDTV'en til spilling primært så velger du Plasma framfor LCD. LCD egner seg utrolig dårlig til spill og film pga lysstyrke og skarphet. Du er nødt til å ha lys i rommet ellers svir du av øynene dine. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Fant en liten test her ang. gaming og HDTV: http://www.crutchfieldadvisor.com/S-ahPUpc...tvs.html?page=1 Ed1t: Den testen var ifra 2003. Så man får ta den med en spade salt. Men her en litt nyere artikkel: http://www.flattvpeople.com/tutorials/lcd-vs-plasma.asp Ed2t: Fant en relativt ny artikkel hos CNet: http://www.cnet.com.au/tvs/0,39035250,40036500,00.htm Endret 6. juni 2006 av Nordoelum Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Skal du bruke HDTV'en til spilling primært så velger du Plasma framfor LCD. LCD egner seg utrolig dårlig til spill og film pga lysstyrke og skarphet. Du er nødt til å ha lys i rommet ellers svir du av øynene dine. 6251499[/snapback] Gi meg kilden til dette (i mine øyne) vissvasset, please.. Spiller stort sett i mørket, og selv etter en helg med nattespilling så sitter jeg fortsatt med begge øynene intakt. Kjenner ikke engang et hint av svidd lukt her jeg sitter. Litt rart at MS velger å bruke Samsung sine LCD-skjermer på blant annet E3 visst det er fare for at potensielle kunder ender opp med førerhund fremfor en 360... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hei, jeg skal kjøpe meg Xbox 360 nå, og tenker på å kjøpe en 32" LCD-TV med HDTV. Er dette vits? Er det store forskjeller mellom HDTV og vanlig? 6247104[/snapback] Kort sagt: Ja! Forskjellen mellom full HDTV oppløsning og vanlig TV oppløsning gir en enorm visuell forbedring i bildet på spill. Lenke til kommentar
Staal Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Sammenlignet med CRT er alt annet dritt. Enkelt og greit. 6250577[/snapback] Selv om du synes det, trenger ikke det å bety at det er det. Jeg synes CRT er fullstendig dritt i forhold til LCD. Eller har jeg feil? Synes jeg egentlig at CRT er bra? Jeg driter i de tekniske forskjellene og klarer ikke sette fingen helt på hva som er bedre, men det er jo totalt irrelevant, jeg og de fleste andre synes LCD gir et utrolig mye bedre bilde enn CRT. Men vi tar vel feil, at alle kjøper LCD i dag skyldes vel noe helt annet. Ang. responstid så er det jo hovedsaklig seriøse gamere som synes det er problematisk. Jeg ser i alle fall absolutt ingen problem på skjermer av litt nyere dato (når LCD var rimelig nytt var det imidlertid et problem). On-topic: En gedigen ulempe med HDTV i forhold til vanlig er at du blir sittende og irritere deg over hvor stygt det er med NULL antialiasing. Oppløsningen blir så høy at du ser hvor dårlig det egentlig er. 6250716[/snapback] Ja, hvis du hadde sett sett hvordan spill ser ut på CRT HDTV`er så hadde du syntes at din LCD var dritt ja. Selfølgelig vil 360 spill på en LCD HDTV se bedre ut enn på vanlig TV som ikke er HD pga høyere oppløsning som 360 spill kjører. Og du vet vel såpass at folk flest kjøper LCD/Plasma TV`er fordi de er flate og "kan henges på veggen". De aller aller fleste drar hjem og plugger den i kabel nettet de har og får dårligere bilde enn en vanlig CRT på TV sendinger. Men det gjør ikke noe, TV`en er flat og fin og gir litt status i gata.. Pluss at de selføgelig også da strekker ut bildet til widescreen og så tror de at de fete folkene de ser på skjermen er ordentlig widescreen. Og er det så drøyt at vi her på Gamer.no synes responstid kan være problematisk ? Eller er vi ikke seriøse nok gamere ? Endret 6. juni 2006 av Staal Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Ja, hvis du hadde sett sett hvordan spill ser ut på CRT HDTV`er så hadde du syntes at din LCD var dritt ja. Selfølgelig vil 360 spill på en LCD HDTV se bedre ut enn på vanlig TV som ikke er HD pga høyere oppløsning som 360 spill kjører. Og du vet vel såpass at folk flest kjøper LCD/Plasma TV`er fordi de er flate og "kan henges på veggen". De aller aller fleste drar hjem og plugger den i kabel nettet de har og får dårligere bilde enn en vanlig CRT på TV sendinger. Men det gjør ikke noe, TV`en er flat og fin og gir litt status i gata.. Pluss at de selføgelig også da strekker ut bildet til widescreen og så tror de at de fete folkene de ser på skjermen er ordentlig widescreen. Og er det så drøyt at vi her på Gamer.no synes responstid kan være problematisk ? Eller er vi ikke seriøse nok gamere ? 6252446[/snapback] Har et par 17" CRT skjermer, hva er fordelen/ulempen med å velge dette i stedet for en 28" "tykk-TV"? Jeg skal ikke henge min TV på veggen, og status driter jeg i. Har fått tilbud om en 51" bakprojeksjons TV til et par tusen. Vurderer og slå til på det Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 hvilken tv er dette? 51" er vel heller en uvanlig størrelse.. Hvis det ikke var skrivefeil da.. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 hvilken tv er dette? 51" er vel heller en uvanlig størrelse.. Hvis det ikke var skrivefeil da.. 6254051[/snapback] 50, 51 eller 52", husker ikke helt. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Og er det så drøyt at vi her på Gamer.no synes responstid kan være problematisk ? Eller er vi ikke seriøse nok gamere ? 6252446[/snapback] Med seriøs gamer mente jeg FPS-spiller i konkurranse-klasse. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Skal du bruke HDTV'en til spilling primært så velger du Plasma framfor LCD. LCD egner seg utrolig dårlig til spill og film pga lysstyrke og skarphet. Du er nødt til å ha lys i rommet ellers svir du av øynene dine. 6251499[/snapback] Avean, du må slutte å titte på gamle, dårlige LCD tv'er. Se på en ny en istedet. Den infoen du gir her er gammel og utdatert. Dr Peedee Endret 6. juni 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Helt klart, og LCD har høyere oppløsning enn Plasma. Lenke til kommentar
teekej Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Muttern og fattern Har en bra HDTV til 20 000 kr som jeg har 360'n på og det er overaskende mye bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå