Gå til innhold

Vits med HDTV til Xbox 360?

Zappza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grafikken blir jo finere... Men er ikke verdt å kjøpe en ny TV for... Syns jeg iallfall

6247249[/snapback]

Så det er ikke så sinnsyk forskjell på grafikken?

6247506[/snapback]

Vel.. han sier han ikke synes det er verdt å kjøpe en tv for, er det kun for å spille 360 er det jo ganske mye å legge 10000kr i.

Har du spillt på en pc? Forskjellen er omtrent som å endre fra 800*600 til 1280*1024. Det er opp til deg om du mener det er verdt det.

Lenke til kommentar

HDTV er ikke et must i den forstand at per idag er det svært lite som støtter det i norge. Da tenker jeg på kabel osv. Det å kjøpe en HDTV bare til bruk for en X360 per idag er vel litt dumt. Da det vil komme billigere å bedre TVer innen den tiden du kan utnytte din HDTV fult ut.

Gratulere med valget av X360 :D

Lenke til kommentar
Vel.. han sier han ikke synes det er verdt å kjøpe en tv for, er det kun for å spille 360 er det jo ganske mye å legge 10000kr i.

Har du spillt på en pc? Forskjellen er omtrent som å endre fra 800*600 til 1280*1024. Det er opp til deg om du mener det er verdt det.

6247624[/snapback]

Blir ikke kun til 360 da, kommer til å brukes til film, spilling via PC o.l :) Men Primært til 360

HDTV er ikke et must i den forstand at per idag er det svært lite som støtter det i norge. Da tenker jeg på kabel osv. Det å kjøpe en HDTV bare til bruk for en X360 per idag er vel litt dumt. Da det vil komme billigere å bedre TVer innen den tiden du kan utnytte din HDTV fult ut.

Gratulere med valget av X360 :D

6247648[/snapback]

Se over

Takk for det, gleder meg til jeg får den.

Bestemte meg akkurat for ikke å kjøpe HDTV ;)

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kjøpt meg ny tv idag, ville jeg gått for en hd-tv. Jeg gidder ikke bytte ut den tv'n jeg har nå(28" crt), for å kjøpe en hdtv, da tv'n funker fint. Venter til det blir på tide å bytte den ut.

Det jeg mener, skal du ha ny tv, kjøper du hd-tv. Skal du ikke ha ny tv, kan du vente med å kjøpe, og da kjøper du hdtv

Lenke til kommentar
Som sagt, kommer ikke til å kjøpe LCD-TV, men den jeg tenkte på hadde 8ms respons og det er da brukbart :)

6248187[/snapback]

Ikke hvis man er vant med god gammel CRT. 8ms er fremdeles veldig tydelig.

Men andre er mer følsomme for det enn andre. Selv takler jeg ikke spille på LCD, irriterer meg bare grønn på etterslepet. Skal jeg ha blir det plasma, selv om de også har sine problemer, eller mest sannsynlig SED når det kommer.

Lenke til kommentar

spørs jo helt på åssen skjerm du har det. Jeg har en 17" lcd skjerm og jeg syns det var helt greit og sitte i stolen og spill PGR3 i 1280x1024 var en helt annen opplevelse en på tv. vga kablen kosta bare 250 kroner så den er fin og ha noen ganger. hvertfall til jeg kjøper meg hdtv

Lenke til kommentar
Vent til HDTV'er med SED teknologien kommer på markedet for fullt. Det vil skje i løpet av dette år og neste år. :)

6249070[/snapback]

En SED-TV kommer til å koste sikkert over det 3-dobbelte av hva plasma/LCD-skjermer gjør. Derfor er nok ikke SED aktuelt for den vanlige forbruker på en stund ennå. Hvis du vil ha en HDTV i dag, vil jeg anbefale deg å kjøpe en projeksjons-TV. Disse TVene er rimelige, og har stooort bilde. Thomson feks har en 61" til 14995, Sony har 50" til samme prisen. Se på amerikanerne, de har nesten bare projeksjons-TVer. Skal du ha tilsvarende bilde på en plasma, bør du kjøpe en Pioneer, de koster fra ca 25000 for en 43". Skal du kun ha 32" trenger du ikke vurdere plasma-skjerm, de produseres ikke under 37".

Endret av jjjhhhsss
Lenke til kommentar
Vent til neste generasjon HDTV`er kommer ut. Særlig lcd er dritt til TV spill pga alt etterslepet. Håpløs teknologi.

6248149[/snapback]

Faen er det du prater om? Lcd er da helt ypperlig til spill! Har selv en Lcd HD-ready tv som jeg bruker til blant annet Xbox 360'en min, og det er helt fantastisk til spill..

Herregud mann!

Du mener vel plasma er bedre til spill? ;)

Lenke til kommentar
Vent til neste generasjon HDTV`er kommer ut. Særlig lcd er dritt til TV spill pga alt etterslepet. Håpløs teknologi.

6248149[/snapback]

Faen er det du prater om? Lcd er da helt ypperlig til spill! Har selv en Lcd HD-ready tv som jeg bruker til blant annet Xbox 360'en min, og det er helt fantastisk til spill..

Herregud mann!

Du mener vel plasma er bedre til spill? ;)

6249862[/snapback]

Sammenlignet med CRT er alt annet dritt. Enkelt og greit.

At du trives me din LCD er greit men det endrer ikke at det er en dårlig teknologi som vil bli utdatert når SED kommer. Plasma er bedre til spill ja men plasma er også drit.

Lenke til kommentar
Sammenlignet med CRT er alt annet dritt. Enkelt og greit.

6250577[/snapback]

Selv om du synes det, trenger ikke det å bety at det er det. Jeg synes CRT er fullstendig dritt i forhold til LCD. Eller har jeg feil? Synes jeg egentlig at CRT er bra?

Jeg driter i de tekniske forskjellene og klarer ikke sette fingen helt på hva som er bedre, men det er jo totalt irrelevant, jeg og de fleste andre synes LCD gir et utrolig mye bedre bilde enn CRT. Men vi tar vel feil, at alle kjøper LCD i dag skyldes vel noe helt annet.

Ang. responstid så er det jo hovedsaklig seriøse gamere som synes det er problematisk. Jeg ser i alle fall absolutt ingen problem på skjermer av litt nyere dato (når LCD var rimelig nytt var det imidlertid et problem).

On-topic: En gedigen ulempe med HDTV i forhold til vanlig er at du blir sittende og irritere deg over hvor stygt det er med NULL antialiasing. Oppløsningen blir så høy at du ser hvor dårlig det egentlig er.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...