karpov Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg skal kjøpe hk: Asus Mainboard S-775 Intel 945P ATX Audio GbLAN Raid SATA Retail og skal kjøre dual-skjermoppsett. Har da noen alternativer. 1. Kan jeg bruke et gammelt "vanlig" PCI-kort sammen et nytt PCIe-kort? 2. Jeg kan løse problemet på en annen måte også: Har to skjermer av typen Samsung SyncMaster913v (VGA). Siden det er dårlig med dual-VGA-kort, så er eneste utvei et kort med Dual-DVI. Vil det da være et problem med overganger? 3. Det er bare en PCIe-port på dette hk'et, men kan oppgradere til et med to. Da kan jeg kjøpe to drittkort (av typen PCIe) og installere. Vil det da være noen problemer med dual? Må man ha SLI-oppsett? Hvilke av alternativene er best? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 1. ja, det funker fint 2. nei, overganger fungerer utmerket. 3.nei, det vil ikke være ett problem med dual oppsett med to skjermkort uten SLI (du MÅ vel faktisk kjøre non-SLI for å få output på to skjermer fra to kort - en skjerm på hvert kort.) Men jeg ville kjøpt to kort av samme brikkesettfabrikat (i.e. to nVidia eller to ATI) og ikke blande. Det kan fort føre til driverkluss. Det enkleste alternativet er ett enkelt grafikkort med to utganger. Det er det oppsettet jeg bruker i dag på dual screen og det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå