Gå til innhold

Hva skal jeg selge min pc for?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å legge ut skjermen min for salg, for å se om noen er interresert i den.

Hva bør jeg selge den for.

Det er en PHILIPS 170C 17"

Den er pent brukt osv.

ca. 2 år gammel, kjøpt ny.

Edit: Jeg betalte 2984,- for den.

Hva bør jeg selge den for?

Edit 2: Jeg har også tenkt å selge strømf., hovedkort, prosessor, cpu-vifte + skjermkort.

Strømforsyning: NortQ 400W (ATX)

Hovedkort: MSI KT6V sokket A (ATX)

Prosessor: AMD Athlon XP 3200+ 2,2 ghz

CPU-vifte: Spire Whisper Rock (elns)

Skjermkort: Shappier Radeon 9600 128mb.

Hva bør jeg ta for hver enkelt del?

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

928761_d1n.jpg

Philips 170C 17 Zoll TFT Monitor

Philips 170C 17 Zoll TFT Monitor PRODUKTDETAILS 17 Zoll (63,3 cm) Bilddiagonale Helligkeit 250 Nit Kontrast 500:1 16,2 Mio. Farben Betrachtungswinkel 160/145 Grad (h/v) Reaktionszeit 8 ms ANSCHLÜSSE Analog (VGA) LIEFERUMFANG AC-Netzkabel VGA-Kabel Betriebsanleitung ALLGEMEINE DATEN Abmessungen (B x H x T) ca. 403 x 392 x 171 mm Gewicht ca. 4,5 kg

Siden man får nye 17" LCD-skjermer i ca samme kvalitetsklasse til 1500kr vil jeg si maksimalt 1000 kr for den. Kanskje ned mot 800kr om du ikke får napp med det første.

Lenke til kommentar
Siden man får nye 17" LCD-skjermer i ca samme kvalitetsklasse til 1500kr vil jeg si maksimalt 1000 kr for den. Kanskje ned mot 800kr om du ikke får napp med det første.

6246936[/snapback]

Ok..

En liten oppdatering i første post.

Lenke til kommentar

Hehe, gjør som bruktbilselgere og bruk formelen

bruktverdi=kjøpesum*faktor^(år+1)

Faktoren settes gjerne til 0.70 til 0.85, og det mister én gang denne verdien når du har tatt av plasten.

2984*0,70^3

=1023

2984*0,85^3

=1833

Altså, hvis du har et produkt som virkelig holder seg kan du gå opp mot 1800 kr, men hvis det er noe som har sunket i verdi (nytt) eller mye likt har kommet, må du ned i 1000 kr. Hvis du tror du får solgt den for det, da.

EDIT: hoo ees leif?

Endret av Mar1us
Lenke til kommentar

Jeg mener at det blir litt for enkelt å bruke den formelen. Den tar jo kun hensyn til antall år og ikke noe annet.

Jeg mener man bør ta hensyn til konkurrerende produkter og se an prisen i forhold til hva det billigst mulige tilsvarende produktet koster nå(1). Man bør også ta hensyn til om varen (eller tilsvarende) er populære eller ikke. Nye og populære varer mener jeg man kan få opp mot 80% av prisen (1) for, mens upopulære varer mener jeg man må mer ned i pris for å få solgt, f.eks til 50-60%.

Lenke til kommentar
Jeg mener at det blir litt for enkelt å bruke den formelen. Den tar jo kun hensyn til antall år og ikke noe annet.

Jeg mener man bør ta hensyn til konkurrerende produkter og se an prisen i forhold til hva det billigst mulige tilsvarende produktet koster nå(1). Man bør også ta hensyn til om varen (eller tilsvarende) er populære eller ikke. Nye og populære varer mener jeg man kan få opp mot 80% av prisen (1) for, mens upopulære varer mener jeg man må mer ned i pris for å få solgt, f.eks til 50-60%.

6249573[/snapback]

Hmm...godt svar :- )

Men jeg får jo nesten ingenting for den maskina, så jeg kan jo egentlig vurdere å kjøre den som server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...