Gå til innhold

Er Ubuntu oppskrytt?


Anbefalte innlegg

Tror du skal brenne ut en ny kopi jeg :p

6259456[/snapback]

Jeg tror jeg vet hvordan jeg brenner en cd. :thumbup:

Det er da ytterst merkelig at cden booter på en annen datamaskin hvis den er defekt (selv om den kjører svært tregt og det virker som om mesteparten av tiden går med til å lage morsomme klikkelyder med den tomme diskettstasjonen).

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du skal brenne ut en ny kopi jeg :p

6259456[/snapback]

Jeg tror jeg vet hvordan jeg brenner en cd. :thumbup:

Det er da ytterst merkelig at cden booter på en annen datamaskin hvis den er defekt (selv om den kjører svært tregt og det virker som om mesteparten av tiden går med til å lage morsomme klikkelyder med den tomme diskettstasjonen).

6261241[/snapback]

Den kan boote selv om det kan være feil på den. Det spørs hvor feilen er. :)
Lenke til kommentar
Tror du skal brenne ut en ny kopi jeg :p

6259456[/snapback]

Jeg tror jeg vet hvordan jeg brenner en cd. :thumbup:

Det er da ytterst merkelig at cden booter på en annen datamaskin hvis den er defekt (selv om den kjører svært tregt og det virker som om mesteparten av tiden går med til å lage morsomme klikkelyder med den tomme diskettstasjonen).

6261241[/snapback]

Den kan boote selv om det kan være feil på den. Det spørs hvor feilen er. :)

6262629[/snapback]

Men det er usannsynlig at den booter på en maskin og ikke på en annen hvis det er feil på den som er årsaken.

Lenke til kommentar
Firestarter?

6257077[/snapback]

Tenkte mer på en brannmur alla den i Fedora som installere under installasjon og startes automatisk under oppstart.

 

Kan jo gjøre det med Firestarter, men fint å se en i installasjonen, hade gjort det enda lettere.

6257696[/snapback]

 

Erkanskje ikkje eit voldsomt behov, siden ubuntu som standard ikkje sitter og lytter på ein haug av porter, og har 40 tjenester køyrande. (missforstå meg rett, dette er ikkje eit angrep på fedora)

Lenke til kommentar

Bruker ikke Ubuntu selv, men jeg har testa det som "nybegynnerdistro" på mine foreldre.. Gikk fra Windows XP -> Kubuntu 5.10, flyttet over alt av dokumenter mailer etc. Installerte OpenOffice, Firefox, Thunderbird og et eller annet Kabal-program for KDE (var viktig med kabal, må dere skjønne :p).

De eneste problemene de har støtt på er at printeren ikke funka etter oppgradering fra 5.10 -> 6.06 (er ikke helt sikker på hvorfor, selv, men det fiksa seg etter å ha lasta ned hplijlp eller hva det het).

Problem to var at Google Earth Beta 4 ikke funka, men det er fordi jeg pokkernmeg ikke får installert nVidia-driveren (får "installert" den, men det bare kræsjer når X starter, legger skylda for dette på nVidia, ikke Ubuntu).

Så alt i alt så har det bare vært to "problemer" på like mange måneder. Syns det er greit til nybegynnerdistro å være.

Til sist, for moro skyld; Det min kjære mor likte best med hele greia var loade-iconet når man starter en app, særlig thunderbird. Som hun sier selv: "Jeg syns det er så bra med den fuglen som driver og flyr rundt der, for da vet man liksom at det skjer noe!" :laugh:

Lenke til kommentar
Hei. Selv må jeg nesten være enig med deg i det du sier. Selv slet jeg med en ting her en dag, og hadde bare Ubuntu DVD`en får hånda. Jeg fikk faktisk ikke til det jeg ville med Ubuntu. Husker ikke hvordan jeg løste problemet, men fikk ikke løst problemet med Ubuntu iallefall. Det er helt sikkert.

6246804[/snapback]

Haha, Wil... Du husker ikke hva du ville få til, og du husker ikke hvordan du fikk det til, men så fikk du det ikke til likevel? :D

Utrolig moro å lese postene dine wil, men tror du ikke du bør poste de i humorkategorien isteden?

Når man snakker om sola, er ikke dette fremgangsmåten for alle dine distroflames?

1) Jeg fikk ikke til gitt problem (som jeg ikke gidder å forklare) da jeg brukte gitt distro
2) Husker ikke hvordan jeg løste problemet
3) Gjenta #1
4) Gitt distro suger
4) Det er helt sikkert / Håper på mange svar / Så det så / Et godt ord

Endret av ratix
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at ubuntu er noe oppskrytt. Jeg har kun brukt gentoo en stund nå, og bestemte meg nylig for å prøve ut ubuntu 6.06. Nå kjører jeg ubuntu på desktopen min, og har ingen planer om å bytte distro. Det var rett og slett overraskende hvor fort en ubuntuinstallasjon var "komplett", altså med 3d akselerasjon, codecs etc. Når en gentoo installasjon er "ferdig" sitter man jo med terminal og det aller nødvendigste, og å få inn drivere, x osv tar en hel dag ca på en 2 år gammel maskin. Man har også et verktøy kalt easyubuntu som tar seg av installasjon av codecs og drivere, og det vil jeg anbefale til alle som installerer ubuntu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...