Gå til innhold

Diverse spørsmål om LCD-TV

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe denne LCD-TV-en og lurer på hvilken kabel jeg skal bruke for å koble til PCen.

S-Video eller DVI.

Kabelen må være 10m lang

Vil helst ha så klart/raskt bilde som mulig :)

Takk for svar

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Velg kvalitet, ikke kvantitet. Hvor mye har du tenkt å bruke? Opptil 10.000?

6247125[/snapback]

Kan strekke meg til 9500, men helst ikke over 9000. Skal ha 360 også :)

Kommer til å bli 360 den kommer til å bli brukt mest til ;)

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å anbefale noen av disse "rimelige" tv'ene, da jeg ikke kan anbefale nen av dem :p . Jeg har småprøvd den Viewpia skjermen litt og det jeg har merket meg er:

- Dårlig innsynsvinkel (skjermen blir veldig lilla når du kommer ovenfra eller på siden)

- Dårlig lyd

- Dårlig kontrast

Uansett, hvis du skal koble den til pc så bør du bruke DVI-kabel, s-video og compositt blir ikke noe bra.

Lenke til kommentar

Man kan sitte i timesvis og sammenligne spec på forskjellige billig-skjermer før man endelig bestiller seg en. Og man blir sikkert fornøyd med kjøpet. Men ser man på en skjerm med tilsvarende specs fra en velkjent produsent som koster 1-5000,- mer avhengig av størrelse, vil man sannsynligvis se potensialet og skjønne at noen merker er dyrere enn andre, selv om de har samme oppløsning, lysstyrke, kontrastnivå, og panelhastighet. Dette sier jo svært lite om selve bilde- og fargeopplevelsen. Dette er ihvertfall noe jeg har merket meg fra typiske billig-merker og opp til ganske så mye dyrere Panasonic-skjermer f.eks.

Tilbake til spørsmålet ditt: DVI gir absolutt best signal og sannsynligvis bedre kontroll over oppløsning. Hvis du MÅ spare 2-300,- på en skjermkabel når du har handla det utstr til 10-12000,- kan du heller kjøpe deg en S-video-kabel :)

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...