gatepoet Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 heisann, jeg sitter og sliter med en ting, og holder snart på å bli gal. Det er en en login-form med to tekstfelt, ett til brukernavn og ett til passord. Begge to er av typen type="text", og det står henholdsvis BRUKERNAVN og PASSORD i tekstboksene til å starte med. Jeg har laget en onfocus-event som fjerner teksten når man velger en boks. I tillegg skal type settes til password når man klikker i passordboksen. Alt sammen fungerer utmerket, bortsett fra scriptlinja: textbox.type = "password"; jeg har også prøvd: textbox.setAttribute("type", "password"); som heller ikke funker. Har sjekket dokumentasjon rundt omkring og ikke blitt noe klokere. Tilogmed i MSDN library står type som en read/write attribute. Kan noen hjelpe meg her, eller? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Denne koden fungerer helt fint hos meg: <input type="button" name="btn" id="btn" onclick="document.getElementById('text').type='password'"> <input type="text" name="text" id="text" value="Passord"> Det vil si - den fungerer i Opera9 Beta 2 (som det meste funker i) og FireFox 1.5 I Opera 8 og IE 6 er den helt død. Det kan hende det er en web-forms2-funksjon - da er den kanskje støttet i IE7. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hva med å "jukse" litt? <script language="JavaScript"> function EnablePassword() { document.getElementById("dummydiv").innerHTML="<input type='password' name='password' id='password'>"; // Fordi vi må vente til DOM oppdaterer seg... setTimeout("document.getElementById('password').focus();",100); } </script> <input type="text" name="username"><br> <div id="dummydiv"><input type="text" onFocus="EnablePassword();" name="dummytext" id="dummytext" value="Passord"></div> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå